brittensvardag.blogg.se

Jaaam

Publicerad 2018-02-10 08:12:54 i Allmänt,

 
Om du inte visste det, så betyder det Hej på kattiska.
 
För nu är det banne mig min tur att komma till tals. Det tog en bra stund för matte att fatta att det inte var hennes tur att sitta vid datorn utan min. Men det var tur att hon satte fram den och kopplade in alla snören och motakter för vi får minsann inte sticka in saker i de där små hålen som finns i väggen. Matte och husse säger att vi kan bli stekta då och det vill inte jag för jag tycker inte om stekt kött. Jag vill helst ha rått och gärna färdigmalet för då finns det vare sig päls eller fjädrar på. Men, det säger jag bara, temperaturen på det där med päls och fjädrar är godare än det som kommer från kallskåpet.
 
                         
 
På tal om kallskåpet, matte och husse har antingen blivit snåla eller så har de blivit fattiga för de har inte satt på någon värme i det där stora rummet som de kallar ute. Jag går gärna ut dit en stund på dagen när pippin är där men jag hinner aldrig ta någon för de tycker att det är skönt med det kalla men jag fryser liksom till is och blir seg och långsam i mina rörelser. Fladderfålarna hinner ju flaxa iväg innan jag värmt upp och kommit i startposition. Å vi skall inte tala om det där vita konstiga som de slängt ut överallt heller, fastnar i pälsen och mellan trampdynorna. De kunde behållit det i glasskåpet tycker jag.
 
               
 
Matte ja, hon är knepig. Nu säger hon nästan aldrig Missan till mig utan Ers höghet. Jag undrar varför? Visst jag är lite högre än både Sessan och Tusse och jag har lite längre svans, men har man inte rätt att vara stolt över det då? Det är nämligen jag. Jättestolt. Men Tusse skulle ju också kunna vara stolt för han har världens mjukaste och skönaste päls den grabben. Men när jag säger det till honom så tittar han lite skumt på mig, säger äsch, och så börjar han jaga mig runt, runt i hela huset. Det är något jag inte uppskattar för röra på sig tycker jag är alldeles onödigt. Det är mycket bättre när lill-matte bär omkring på mig. Då slipper jag slita på mina trampdynor och få valkar å de å sånt.
 
Nej, vet ni vad? Det såklart att ni inte vet, men nu verkar det som om matte inte vill sitta och sticka på de där sockarna med långa skaft längre så nu är det nog bäst att jag slutar så inte matte ser att jag skrivit och vad jag skrivit. Skall se om jag kan fjäska till mig lite mer mat för det var väldigt snålt tycker jag ändå åt jag upp nästan all Tusses mat också för han gillar inte mjukmat. Men han skall inte inbilla sig att han får mina hårdisar istället för de är MINA!
 
                    
 
Finns det något jag älskar mer än lill-matte så är det mat. Mycket mat och god mat. Förresten så är nästan all mat god. Men bäst är rå lövbiff, räkor och glass. Hellre glass än grädde så tycker jag fast Sessan är så klart tvärtom. Tusse säger att jag är matfixerad och börjar bli bred över rumpan. Det är därför han jagar mig säger han, för att jag skall få motion. Men när man in te kan vara så länge i rummet ute så får man ju sysselsätta sig med något och då tycker jag att mat är gott.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela