brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 5 2018

Publicerad 2018-02-03 10:51:39 i Allmänt,

 
Ja, så var det lördag igen och det är dags för ett nytt melodikryss. Jag vill passa på att gratulera alla vinnare till de fina melodikryssbrickorna. Ha ha!
 
Vi börjar dagens kryss på
 
L1+L2 SVEN-ERIK MAGNUSSON och Sven-Ingvars (utan Z) ref loss första frågan med "Två mörka ögon"
V1 Visst kände vi igen Snowstorms "SOMMARNATT" fast den spelades av Lennart Palm uti Lerum. -Sommarnatt jag vill glida runt i min jättemaskin. Kanske var det en tvärställd åttacylinders V427:a de ville ha.
L4 Bevare oss väl Edward Blooms version av "NÅGONTING att äta" slapp vi i alla fall.
V7 Musikalfilm sa han och vi hörde "Tomorrow" ur ANNIE.
V9 TED Gärdestad fick komma fram med sin "Satellit" på den här kryssadressen.
L10 Här ville han ha femte ordet i refrängen så då klämmer vi väl i med "Michelangelo så svara då, kan DU komma hit...."
 
Sedan var det dags för lokala nyheter och väder på halvslaget och det var mest eländes elände och lite båt. Efter det var det dags för
 
L3 En ESC-vinnare och vi fick höra ALEXANDER Ryback's "Fairytale"
V8 Oj vad han kan! Något fabricerat torde väl vara en bil och i det här fallet drivs den väl fortfarande runt av BENSIN trots att det idag finns fler möjligheter.
V5  Christer Sjögren tillsammans med Lotta ENGBERG i en Melodifestivalare, "Don't let me down"
V6 "Vill ni se EN stjärna?" Se på mig!" Ja, gör det tycker jag, då får ni i alla fall mycket att se på. Ha ha!
Vi går i mål på
V11 Med bl a Lalla Hansson, Tommy Blomm, Svenne Hedlund och de andra. Och gruppen, ja de kallade sig för IDOLERNA.
 
Ja det var väl allt för idag så jag säger tack för idag och på återseende om en vecka.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela