brittensvardag.blogg.se

Jösses!

Publicerad 2018-01-21 08:18:46 i Allmänt,

 
Jag råkade utlösa en lavin.
Nej, det är vare sig något dramatiskt eller farlig, kanske inte så mycket heller i jämförelse med annat men i min värld blev det en del.
Du som läste mitt blogginlägg igår vet att jag börjat på en reflexmössa. När den blev klar i går kväll lade jag ut en bild på den på Facebook och vips, så hade jag fått en beställning på åtta mössor, ett par reflexvantar, ett par sockar med reflexöverkant, extra långa skaft så att reflexkanten gick att vika över stövlarna, ett par lovikkavantar och avslutningsvis två reflexmössor till som jag upptäckte nu på morgonen när jag slog på datorn. Det skall bli jättekul bara de som har beställt har lite tålamod med att allt färdigställs för jag har ju ett heltidsjobb också och en familj som jag kanske vill hitta på något med också. Men det är så kul att minst en timma ägnas åt denna sysselsättning varje dag
 
Ägna sig åt ja. Som ni vet så bakar jag ibland och igår var en sådan dag. Två stora bergis och två råglimpor med lite kross i så man får tuggmotstånd blev det. Så nu har vi bröd så att vi klarar veckan. Gubben min får väl köpa mer jäst när han åker och handlar i slutet av den kommande veckan så att jag kan baka mera.
 
Vad jag skall hitta på idag vet jag inte riktigt. Jag skulle inte tro att det blir så stor skillnad mot igår. Bara mer mösstickning och mindre brödbak. Till middag blir det fisk i alla fall. För fisk bara måste vi ha ett par gånger i veckan i alla fall. Har vi tur fixar dottern till en dessert också och då blir fiskmiddagen perfekt. Jag är inte mycket för söta desserter annars men efter fisk vill jag gärna ha något. Inte nödvändigtvis något sött men en sådan finskuren och god fruktsallad som min pappa gjorde får vi nog aldrig njuta mer.
 
Nu skall jag strax släcka kökslampan för snart går solen upp. Ljuset kommer åter till vår del av världen med jättekliv. Å jag måste tala om att jag njuter av varje sekund. För det där med vintermörker är något som påverkar mig mer och mer ju äldre min kropp blir. Den blir trött och hängig och det kärvar och tar emot både här och där. Så allt beror nog inte bara på mörkret utan en del hänger nog ihop med temperaturen också men för den finns inget körschema som det gör för solens upp- och nergång. Vill ni veta hur det står till med den saken? Då skall jag berätta, vi har gått från 6 timmar och 31 minuter dag till 7 timmar och 38 minuter. Det blir en timma och sju minuter dag till om jag har räknat rätt. På bara en månad! Visst är det fantastiskt?
 
                          
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela