brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 30 2018

Publicerad 2018-07-28 10:54:03 i Allmänt,

Sommar, sol och hetta men ett Melodikryss blir det alltid. Så du har väl laddat med vatten, frukt och grönt för nu kör vi igång. Vi börjar på
 
V12 Här hörde vi Celine DION med sin darrnära röst en filmmelodi ur Titanic.
L13+V15 34:an handlar som bekant om en KÅK och den här melodin handlar om en NÄKTERGAL. Lite förvirrande när Eldeman kallar fågeln för djur.
L10+L5 Jag fullständigt älskar när Collin Faith sjunger den här melodin ur MAMMA MIA. Jovisst, Pierce Brosnan och Stellan Skarsgård gör också en anmärkningsvärt fin sånginsats. Nej jag skall inte glömma Amandas sånginsats heller.
V13+V14 Min hatt den har tre KANTER och MY way i samma fråga. Borde inte passa ihop men, why not?
L11 När min älskling kommer ÅTER eller något sådant heter den här melodin på svenska men jag minns faktiskt inte precis
V9+L4 Hon som skrev melodin hette AMANDA McBroome  och filmen heter The ROSE
L1 Kompositören heter LEONARD Bernstein
 
Så fick vi lokala nyheter och väder och fortsatte sedan på
 
V6 Artistförnamnet på denne sångare är såklart OZZY Osborne.
L2 Visst var det i NIZZA han skulle dansa tango, han Fritjof.
V1 Fredrik LINDSTRÖM drar på i värsta Kalle Sändar-stil när han talar med SL-buss
V10 Molly Sandén hörde vi i en sång som dröp av tårar. Men vi skriver MS såklart. Så vill stjärnorna.
L3+L8 Du skall inte TRO det blir sommar ♪♪♫ så sjunger hon lilla IDA
V7 Herrejistanes, jag hade precis glömt den här gruppen, The SPARKS, kallade de sig och det enda som fick mig att lyssna på dem var att jag tyckte det var kul med det där lite sakrala .
 
Nu var i alla fall krysset löst och jag skall hälla upp ännu ett stort glas kallt vatten för att släcka törsten. Kanske kan vi hoppas på lite regn i eftermiddag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela