brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 11

Publicerad 2018-03-17 10:41:29 i Allmänt,

 
Utan krusseduller sparkar vi igång på
 
V1Film, jag suckar djupt varje gång men den här kände jag faktiskt igen med en gång GHOSTBUSTERS var den här musiken ifrån.
V4 Visst är det TED Gärdestad som skrivit texten och brodern Kennet som gjort musiken till denna underbara melodi.  "Vilken härlig dag"
L5+L11 Rollfigurens artistnamn är ju såklart DAME EDNA
 
Sedan fick vi riksnyheter och väder på helslaget den här veckan.
 
V8+V6 Adios Roma tror jag melodin heter och då blir det ROM. Om jag inte minns fel så är det TIBERN som rinner igenom staden.
L2 En duett mellan far och dotter. Då blir det såklart Ozzy OSBOURNE och hans lilla gullegryn.
L1 Ett stort mekaniskt instrument torde väl vara ett sådant min mamma aldrig fick se som barn trots att hon gjorde tappra försök att planka in på Tivoli. En GATUORGEL eller som man brukar säga, ett positiv.
V9 Visst var det Thomas ORUP Eriksson vi fick höra som illustration på den här adressen.
L3+L10 Visst blev det här lite signaturmelodi för BENNY HILL och hans show.
V13 Den svenska sångerskan och musikern kände vi väl alla igen, GUNHILD såklart!
L7Det upprepande ordet i vers och refräng är ju såklart Do RUN, RUN.
 
Så var det då dags för lokala nyheter och väder.
 
L12+V15 Var om inte i Melodikrysset dyker TOVE LO upp.
V14 Och så tar vi flickan från Backafall när vi ändå är igång. Och just Backafall ligger på VEN. Ett ställe jag ännu ej varit på
V16 Så avslutar vi dagens kryss med lite skönsång av LOA Falkman.
 
Så var vi då i mål och jag tackar för mig för idag. Kanske ses vi i morgon igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela