brittensvardag.blogg.se

Melodikkryss 19 2018

Publicerad 2018-05-12 10:55:00 i Allmänt,

 
Det är inte klokt vad fort en vecka går men nu är det lördag igen och du liksom jag satt kanske bänkad med te- eller kaffemugg, dator eller penna och papper, kanske något gott att äta också. Det närmade ju sig lunchdags för oss som åt frukost klockan sex. Men sedan körde det igång och vi startade på
 
V7 Fem myror är FLER är fyra elefanter. Visst minns vi Brasse, Eva och Magnus med all vår kärlek?
L3+V9+L1 Musik ur SNUTEN I HOLLYWOOD fick vi här. Det kanske inte alla kände igen om man inte älskar Eddie Murphy.
V15 Klassiskt av EDVARD Greig. Jag elsker dig
L4 Den som ledde den här gruppen var så klart Alexander BARD. Det var ju BWO vi hörde.
L6+L11 BING Crosbys "Jag drömmer om en jul hemma" här med MÅNS Zelmerlöw.
L13 SWAY, en av mina favoritlåtar, särskilt när Dean Martin eller Sting sjunger den.
 
Som vanligt fick vi lokala nyheter och väder på halvslaget och som vanligt var det blandad kompott, eländes elände och glädje. Allt om vartannat.
Vi fortsätter på
 
V16 RAY Charles sjöng om Georgia. Men min engelska är så dålig att jag inte uppfattade om det var delstaten eller flickan men det gör kanske detsamma.
V4 Vi fortsatte med lite Evert Taube och "Calle Schewens vals" och där kan man förnimma doften av
L4 Jacob HELLMAN sjöng en glad liten trudelutt om att vara vänner.
V10 Malena ERNMAN i en lite lättsammare melodi än vad vi är vana vid kanske.Texten hade Conelis gjort
V5+V8 Lite 80-talspop med MODERN TALKING. En tysk duo, här med "Cherry Lady".
V12+L2 BOY GEORGE sångare i 80-talsbandet Culture Club fick avsluta dagens kryss.
 
Nu tackar jag för mig för idag och önskar er en bra vecka tills vi "hörs av" nästa vecka igen.
 
Så här såg han ut på 80-talet Boy George.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela