brittensvardag.blogg.se

Förlåt, vad är klockan?

Publicerad 2018-10-28 07:43:50 i Allmänt,

 
                            Bildresultat för tid
 
Vid det här laget är det väl alla bekant att vi i natt dragit klockan tillbaka en timma. Ja för ni minns väl regeln? När man ställer fram trädgårdsmöblerna då ställer man fram klockan en timma. När man däremot drar klockan en timma tillbaka, då ställer vi också tillbaka trädgårdsmöblerna. Förmodligen in i ett förråd eller liknande. Vi ställer våra i växthuset.
 
                          Bildresultat för normaltid
 
Detta flyttande av klockan kan göra vem som helst smått tossig. Jag ser framför mig en vecka med extremt lite sömn. Tänk er själva, i förrgår gick jag och lade mig kl 24.00 säger vi och då vaknade jag klockan 05.00. Då borde jag alltså gå och lägga mig klockan 23.00 nu och vakna 04.00. Jodå, det har jag också räknat ut men min kropp säger annorlunda. För den vill inte gå och lägga sig klockan 23.00, nej, den vill vara uppe en timma till. "Ja men, du får ju sova en timma till då, det hinner du." Det kan hända att jag får men jag kan inte, för där någonstans händer det där som jag inte kan förklara, det är det där att jag vaknar 04.00. Jag borde ju i rimlighetens namn sova till klockan 05.00 nu också. Men som sagt, det gör jag inte. Fram emot jul sådär har jag kommit i fas men då är det ju bara ett par månader tills det är dags igen.
 
                     Bildresultat för sommartid
 
Nej jag hoppas på att man permanentar tiden som är nu och som den alltid har varit egentligen. Vi kan göra som Finland, folkomrösta om saken. För det vet ni väl att man skall göra? Ja, jag tänkte väl det. Tänk er att alltid ha samma tid så lätt att hålla ordning på, så skönt för kroppen att slippa ställa om sig.
 
                            Bildresultat för pizza
 
Ja vad skall man då hitta på idag? Kanske borde jag frosta ur en av frysarna eller helst alla tre men nej, det får mina hemmavarande älsklingar göra på veckan. Jag skall fortsätta och sticka på mössan med reflexeffekt som jag började på igår och sedan skall jag väl laga lite middag idag, pizza får det bli. Igår lagade dottern middag så jag bara ägnade mig åt sockstickning. Det var därför jag hann börja på mössan också.
 
Nu återstår bara att önska en fin dag. I morgon är det måndag igen men det är inget att vara ledsen för. För sedan är det ju fredag igen och på den följer ännu en helg.
 
                         Bildresultat för tid som rusar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela