brittensvardag.blogg.se

Jösses vad mätt jag är

Publicerad 2018-10-07 08:24:12 i Allmänt,

 
Jodå jag är nog mätt både på längden, bredden och tvären också men vad jag avsåg nu var faktiskt mättnadskänslan i magen.
 
                          
 
Jag skall förklara. Som ni kanske vet vid det här laget så var vi ute och åt igår för att fira min lilla mamma på hennes födelsedag som inföll redan den 20 september. Men vid det tillfället var både hon och dottern förkylda så det blev inget firande av då. Nu hade jag nog fel, det var bara lilla mamma som var förkyld för helgen därpå var  dottern förkyld så därför blev uppvaktningen just igår och då kunde vi fira dottern också för hon fyller år idag. Vi brukar inte fira födelsedagar så värst mycket men att i all enkelhet gå ut och äta en bit brukar vi ändå göra. I går var vi på Kitchen 4U i Mölnlycke. Vi åt schnitzel. Å jösses vilka schnitzlar, STORA.20x30 cm skulle jag tro. Hemgjord pommes frites eller stekt potatis till det och en kall bea som var rent ljuvlig. Naturligtvis fanns det en god sallad också men det gör det nästan alltid nu för tiden så det är inget märkvärdigt. Men jösses vad mat! Jag brukar älska deras pommes och det gjorde jag igår också men jag orkade inte äta upp den, tyvärr. Jag orkade inte äta upp köttet heller så det fick maken hjälpa till med.
 
                         
 
När vi ätit klart tog vi en nyttig liten promenad och sedan tog vi oss hem till mammas bostad som är belägen just i Mölnlycke. Vi spelade lite kort och sedan drack vi kaffe och åt en bit schwarzwaldtårta. Efter det var man lika mätt igen. Vid halv åtta åkte vi hemåt. Väl hemma blev det lite kattmys och soffhäng. Eftersom vi åt vid 14.30 skulle man kunna tycka att man var lite sugen vid 22.30 men icke. Jag åt tio vindruvor och ett par godisbitar men sedan var det stopp. Nu på morgonen kokade jag mannagrynsgröt som vanligt på söndagarna men jag orkade inte äta upp gröten heller för jag är fortfarande mätt. Men det gör ingenting för jag har just satt ett degämne för att baka matbröd. Jag börjar med ett ljust och sedan hade jag tänkt göra ett i råg och till slut får det bli ett sötbröd för jag skall baka bullar tänkte jag. Just i rågen brukar det vara ok att slänga ner en grötslatt av vilken sort som helst. Det gör bara brödet saftigare och mer hållbart. Eller så är det surdegen som gör det.
 
 
                      
 
 
Resten av dagen skall ägnas åt sockstickning eller snarare mösstickning och lite middag frampå eftermiddagen. Idag skall jag ha kyckling Viktor med en god ädelostsås och pommes duchesse och en sallad. Men jag hade också tänkt göra en stor gryta chili con carne, gott att ha som lunchmat till jobbet..
 
                    
 
Så ter sig min dag. Vad skall du göra?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela