brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 40 2018

Publicerad 2018-10-06 10:55:55 i Allmänt,

 
Som vanligt höll jag på att säga, så bestämde sig datorn för att krångla lagom tills Melodikrysset skulle dra igång men nu är jag med i matchen igen.
 
Vi startade på
V7 Vi hörde NICK Borgen sjunga "We are all the Winners" sedan tog vi
V6+L5 och vi hörde musik från Beck-filmen, MANNENTAKET
L1+L4 i vinkel, Vi hörde MARIANNE FAITHFULL i sin genombrottsmelodi.
V12 Visst är det den engelska staden HULL som omsjungs i melodin av Evert Taube
V14+L13 JERRY LEE Lewis sjöng "Please release me".
V4 FAT mummy Brown i en jazzig instrumental version
 
Så fick vi lokala nyheter och väder på halvslaget precis som vanligt. Sedan fortsatte vi på
 
L11 AMY Diamond spann loss i sin debutskiva tror jag. Mycket baby var det i alla fall.
L2+V15 Rollnamnet på den här figuren är såklart INDIANA JONES.
L12 Den fiktiva staden Grönköping brukar HJO få gestalta.
V9 "I SHOT the sheriff" är titeln på denna melodi.
V8 GIGI Hamilton, Christer Sandelin och Tommy Ekman i melodin " Dover - Calais"
L3+V10 EN gång jag seglar i hamn och "Jag är ute jag när gumman min är INNE".
 
Ja då har vi gått i mål idag också utan alltför stora problem fast jag fick tänka en gång extra för att komma på Mannen på Taket.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela