brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 35 2018

Publicerad 2018-09-01 10:56:00 i Allmänt,

 
Jag glömde ju nämna det här med att vi nu gått in i september i mitt förra inlägg men det gäller ju ännu så....
 
Nu när vinnare och förra veckans rätta lösningar är presenterade så kör vi väl igång. Vi börjar på
 
L13 Det var ju LINDA Bengtzing som sjöng om att hon ljuger så bra.
V17 Vacker musik ur Guiseppi Verdis AIDA
V2+V4+L1+V11Rönnerdal han dansar på en äng som är bevuxen med bland annat GULLVIVA, MANDELBLOM, KATTFOT och blå VIOL.
V6+L3 Sträck UT en hand och KOM i Kostervals
V10+V16 TV-serien hette MOT ALLA vindar har jag för mig. Passar in i krysset gör det i alla fall.
V14 Still (fortfarande) blir gärna sill när en västkustsk grupp får råda. Och efter sillen brukar man TRÅLA
 
Så var det dags för lokala nyheter och väder. Vi fortsatte sedan på
 
V7 Där vi fick höra ett stycke komponerat av Antonio VIVALDI
L5 Björn och Bennys musik känner väl alla igen även om det som här är musikal, Kristina från DUVEMÅLA.
L9 IN the summertime. Här instrumental men vi brukar höra den i original med Mungo Jerry
L8 Förnamnet på den här artisten är ju LEO Sayer
L15 En, två, tre.. Tredje ordet i svenska titeln är Jag vill VA
L12 Sångerskans förnamn är ju IRMA Schultz.
 
Sådär ja. Då var vi i mål och jag skall göra mig iordning en mugg med hett citron- och honungsvatten och en mugg svart vinbärs-te och kanske en hård macka
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela