brittensvardag.blogg.se

Surprise!

Publicerad 2018-09-03 08:07:47 i Allmänt,

 
Vad är detta? Har människan semester igen?
Nej, inte alls, men jag mår fortfarande inte riktigt bra. I alla fall inte så bra att jag vill gå tillbaka till jobbet och utsätta alla gamla och sköra patienter för mina baskelusker, Fast jag känner mig förrädiskt frisk för i natt har jag sovit skapligt. Skapligt är i alla fall en och en halv till två timmar i sträck, sedan har jag måst resa mig för att antingen gå på toa, dricka eller ta lite hostmedicin. Men när jag har varit uppe så har jag somnat nästan genast igen.
 
                         Bildresultat för virus
 
En sak har jag lyckats riktigt bra med, jag har lyckats smitta ner båda mina älsklingar. Ändå har jag gjort vad jag kunnat för att minimera riskerna. Men de brukar ju vara magneter till förkylningar så varför inte denna gång när tillochmed jag blev sjuk. Så nu när jag ser ljus i tunneln och hoppas på att kunna gå tillbaka till jobbet i mitten av veckan, ja då börjar både make och dotter att hosta. För detta är en förkylning som sätter sig på luftvägarna. Ingen snuva att tala om, inga speciellt svullna hörseltrumpeter (fast det kanske beror på den slemhinneavsvällande medicinen jag fick) och ingen ledvärk. Feber tror jag inte heller att jag haft.
 
                       Bildresultat för virus
 
Men nog talat om virusar och annat sjukt. Fast....., inte är tonen den allra bästa när vissa partiledare intervjuas på TV.  Först och främst kanske jag skall klargöra att jag absolut inte är Sverigedemokrat. Men det var just Jimmy Åkesson de intervjuade igår på TV 2 på bästa sändningstid klockan 20.00. Det spelade ingen roll vad de sade att frågorna skulle handla om, bostäder eller vård och omsorg, nog skulle reportrarna ställa dessa frågor i ljuset mot invandring. Varför kunde inte Åkesson fått samma fråga som Annie Lööf till exempel, "Hur skall ni i *** lösa bostadsproblemet"? Nej då istället sade man "Är det allt ditt prat om invandringen som skall lösa bostadsbristen också"? Jag anser att en partiledarutfrågning skall vara opartisk. Alla partiledare skall få exakt samma frågor ställda på exakt samma sätt. Sedan kan man visst mot slutet gå in på parternas hjärtefrågor där partiledarna får orera lite fritt om vad de vill göra för att hålla gamla Svea på fötter. Egentligen skulle de bara få ja- och nej-frågor så att man riktigt kunde jämföra vari skillnaderna mellan partierna låg. För i mångt och mycket tycker vi alla lika oavsett partitillhörighet,
 
                                               Bildresultat för svenska svea
 
Nu återstår bara en fråga, vad skall vi ha till middag?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela