brittensvardag.blogg.se

Idag är det Lördag

Publicerad 2022-12-03 08:11:31 i Allmänt,

Eller lögardag men det har jag berättat om förut så jag kör bara en snabbis på temat. Lögar = badar, tvättar sig. Sådär då var den saken avhandlad. 
 
                             Visa källbilden
 
Men det här var ingen temadag. För den kalendern säger att det är en Dricka en öl-dagen och internationella dagen för handikappade. Det där är en dag som alltid borde uppmärksammas för jag anser att anpassningen i samhället för att handikappade går sorgligt långsamt. Jag tänker bara på en sådan sak som transporter. Bussar, Taxi, Tåg, Spårvagn, Flyg, inget är anpassat för handikappade även om det blivit bättre. Jag tänker bara på en sådan sak som butikerna nu i jultid, när man knött in ännu mer grejer. Ställt korgar med säsongsvaror mitt i gångarna, byggt ur hyllorna med varor på gavlarna och så vidare. Nu ser ni säkert att jag fokuserat på dem med synnedsättningar och rörelseproblem. Men att vara döv i dessa dagar måste väl vara en lisa för själen. Jag älskar ju julmusiken men det kanske inte alla gör.
 
                                  Visa källbilden
 
Men dricka en öl-dag då. Den ställer jag gärna upp på bara det är ett mörkt öl med tydlig beska och fyllig smak, det är ett öl för mig. Men vad skall man äta till då? Som vanligt vet jag inte. Jag förstår inte att det har blivit så svårt. Jag har ju en massa råvaror hemma. Som igår till exempel, då bestämde jag mig för fläskpannkaka för det älskar Maken. Bara jag kommer igång så får jag inspiration. Då adderade jag äpple till fläsket och gjorde en vitkålssallad, typ pizzerior, som jag serverade till. Det blev både gott och nyttigt. Men nu står jag där igen och funderar på vad vi skall ha till middag. Jag får nog kolla runt på fejjan och se vad folk har ätit i veckan.
 
                            Visa källbilden
 
Idag skall vi åka en liten sväng ner till Lilla Mamma igen. Vi skall hämta ett par flyttkartonger på ett ställe och sedan skall mamma packa ner pappas fina och varma fårskinnsrock som skall skänkas till någon i Ukraina. Själv har jag ett par plädar, sockor och vantar samt mössor jag gjort som jag tänkte lägga med. Man skulle vilja göra så mycket mer men det lilla är också något och tillsammans med andras gåvor så blir det kanske så det räcker till några stackars människor.
 
                                 Visa källbilden
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela