brittensvardag.blogg.se

Klarblå himmel

Publicerad 2018-08-12 08:18:24 i Allmänt, Sticka,

 
och strålande sol är det här hos mig nu. På riktigt. Inte i fantasin.
 
Tänk så fort man kommer in i gammalt tänk om att det bara regnar och regnar, skall man någonsin få se solen igen? Ändå är gårdagens regn- och åskskurar något vi väntat på sedan före midsommar. Men det fanns andra, de som snabbt ställde frågan på facebook om det var ok att grilla nu. Det var fler än jag som avrådde såg jag så jag var trots allt inte ensam. Visst var chansen lite mindre igår att något skulle ta eld som inte skulle brinna men träd och andra växter är fortfarande torra då de ännu inte hunnit bunkra upp vatten i stammar, stjälkar och blad.
 
                             
 
Undrar vad en sådan här dag skall föra med sig? Vi har inget planerat men som vanligt finns här jobb för 1000 man i tusen år. Jag tror till exempel att alla i den här familjen skulle kunna rensa ut lite. Både vad det gäller prylar som inte används eller faktiskt är trasiga och hjälpligt lagade med silvertejp och vi skall inte tala om kläder. Jodå, jag har kläder som sett mer än sina bästa dagar, de har nog snart även sett sina allra sämsta dagar också. Jag misstänker att vi också har ett helt gäng papper och broschyrer som sett bäst före dag också om man säger så. I alla fall tror jag att vi kasserat prylen för länge sedan.
 
Sedan har jag ju en massa saker som skall göras. Tillklippta underlakan som skall fållas, sockar som skall stickas, tillklippta gardiner som skall sys, tröjor som skall stickas å mössor å vantar, å..... Sedan så har jag ju grisen också men nu väntar jag på ett svart bomullsgarn så att jag kan göra grisögonen, det garnet hade jag ju glömt att köpa.
 
                                
 
 
Som vanligt har man ju det där med middagen att tänka på också men idag är det inga problem för idag skall vi ha blomkålen jag yrade om igår för igår åt vi färdiga portioner direkt från frysen.
 
Nu tänker jag avsluta här för idag. Jag fik plötsligt inspiration så jag tror jag skall börja med att joibba lite på grisen och  sedan skall jag övergå till sockstickning.
 
                               
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela