brittensvardag.blogg.se

Oj , Jag blev ännu senare idag

Publicerad 2018-08-05 08:54:00 i Allmänt, Sticka,

 
Jag tror banne mig att jag har kommit in i semesterlunken nu, När hände det sist att jag sov till sju? Det var allt bra länge sedan. Men så blir det när man sitter uppe framför TV:n och fastnar för en film. Hugh Grant, Helen Mirren och han den andre britten som ser ut som en adelsman vad han nu heter. De där brukar borga för hyfsat bra filmer. Jag skulle väl kunna sätta en dryg trea på filmen jag såg igår. Så den var inte hopplöst dålig så att jag ångrar att jag satt uppe och såg den, absolut inte men jag är heller inte jättelycklig för att jag inte missade den. Så ja, den var sevärd ur underhållningssynpunkt.
 
                          Bildresultat för se på tv
 
För dig som brukar kika på svaren till Melodikrysset kan jag meddela att nu finns de där. Bara scrolla ner en bit så hittar du dem där. Ni tror säkert att jag ljuger när jag berättar att jag skrev inlägget igår medan programmet höll på men jag hade ju lite bråttom iväg så jag stängde ner innan jag hade publicerat inlägget. Vojne, vojne! Jag startade upp igen men allt var borta. Jag tänkte, "strunt samma det är nog ingen som kollar nu när det är sommar och varmt" men idag på Messenger fick jag frågan varför jag inte lagt ut svaren så jag berättade det ni just fått veta.
 
Besöket hos lilla mamma igår avlöpte också väl. Vi fick både tvättat en maskin, duschat och fikat. En hel del andra godsaker fick vi också njuta av, lite rester sedan fredagsmyset damklubben haft kvällen före. Sockorna blev också till belåtenhet tror jag. Mottagaren sade sig i alla fall tro att jag skulle få en beställning på ytterligare tre par i framtiden vilket gladde mig mycket för då har jag ett mål med mitt stickande.
 
Medan vi satt hos mamma och hade trevligt gick ett par av våra vänner och gifte sig. Hur sjutton kan det vara tillåtet att gifta sig utan att berätta för mig. Jag som älskar bröllop. Men där gick de å sta' bakom församlingshemmet, alldeles där ån delar sig. Ja, jag är nere i Kungsbacka nu. Ett par riktigt nära vänner var vittnen, gumsens bror var närvarande liksom hans dotter med sambo. Brudens barn och barnbarn med respektive var också med och så vigselförrättaren så klart. Lite hastigt påkommet blev det också eftersom tillståndet eller vad man skall kalla det gick ut den 28/8, vigselförrättaren fick ett återbud och gumsens dotter som annars bor uppe i norra Sverige var här nere och hälsade på. Ett jätteGRATTIS och LYCKA TILL i fortsättningen önskar vi de lyckliga tu.
 
Idag skall jag inte göra något tror jag om man inte räknar laga middag och sticka såklart för sticka lite varje dag det måste jag.
 
                                       
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela