brittensvardag.blogg.se

Juldag

Publicerad 2018-12-25 09:10:07 i Allmänt,

 
Hoppas gårdagen var till belåtenhet för dig också. Jag hade en fantastisk julafton. Den var verkligen som semester. Lugn, avslappnad och kravlös, precis en sådan dag jag önskar alla då och då.
 
Julmat blev det även om det var i minimalistisk form. Men så mår vi gott idag allihop. Inga gallbesvär, ingen huvudvärk, ingen halsbränna och ingen bakfylla. Livet är helt enkelt underbart. Men ändå fanns allt det viktiga med, kärlek, omtanke, glädje och en och annan sillbit.
 
Efter en dimmig morgon artar det sig till en strålande fin dag. Jag skall bara vara ledig tänkte jag. Mitt största nöje idag blir nog att lägga in alla telefonnummer i makens nya mobiltelefon. Nu har han blivit modern och har en smartphone. Så nu skall han bara läras att inte trycka fingret genom skärmen också och det blir nog inte lätt. Men huvudsaken är ändå att han lär sig hantera den så att han får mycket glädje av den.
 
Något jag vet att jag kommer att få mycket glädje av är den fina och exklusiva stekpannan jag fick och som är stämplad Mannerström. Det lär borga för kvalitet. Så nu är allt som liknar teflon borta ur mina köksskåp. Nu finns bara rostfritt, alluminium och gjutjärn. Nu skall jag bara hitta ett bra sätt att bli av med all plast man har i ett kök. Men plasten är bra och lättskött så länge den behandlas rätt. Men även där sägs det att kvalitet lönar sig. Man skall alltså inte återanvända gamla glassburkar och plastburkar man fått thai- och kinesinspirerad mat i. men de är ju så bra och lagom stora att ta med sig mat till jobbet i. Förvara mat sägs inte vara så farligt bara man inte värmer maten i dem, det lär inte vara bra.
 
Nu tackar jag för idag och kanske återkommer jag i morgon. Även då är det ju en ledig dag.
 
Mannerströms Gourmet Stekpanna 30 cm
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela