brittensvardag.blogg.se

Ännu en ljuvlig morgon har randats

Publicerad 2018-05-20 08:30:06 i Allmänt,

 
Ja den har gjort mer än så för idag är jag lite sen. Klockan är redan en kvart i åtta. Det är inte klokt vad tiden rinner iväg. Det går i 100 knyck eller så. Det går i alla fall fortare än man hinner med att notera.
Jag följer bara vanliga morgonrutiner men ändå blev jag senare än vanligt. Det värsta är att jag inte har en aning om vad jag har gjort den där timman. Jag brukar således sitta här och skriva redan någon gång mellan sex och sju. Men så blev det inte idag. Jag vet inte om jag skall skylla på datorn eller pälsklingarna eller mina fötter som fick lite extra omsorg idag.
 
Kanske var det lite av varje men nu är jag här i alla fall. Dimman som rullade in här vid sex-snåret börjar redan ge med sig. Att det blev dimma beror nog med största säkerhet på att termometern gjorde en dipp strax före klockan sex och då kyldes ytvattnet ner och sjön började ånga av sitt varma vatten. Men nu ser det ändå ut som om solen börjar bryta fram igen och då värms både vi och sjön upp igen. Nu lät det visst som om jag satt här och frös men det gör jag definitivt inte, jag tycker det är en alldeles fantastisk temperatur just nu men det var skönt att sitta inomhus och äta sin söndagsgröt idag.
 
Nu tänker jag avslöja en sak för alla som orkar läsa. Jag (vi) har köpt en ny bil. Min vackra blå Ford står på bakgården hos bilhandlaren nu och hos oss ståtar en vacker svart, italiensk skönhet. En Fiat Punto,
 
                       
Så det blev en färg vi inte haft förut. Det berättade jag ju om vid ett annat tillfälle för den minnesgoda.
Den är inte sprillans ny. Det är en modell 2013 som är uttagen 2014 men den har bara gått 2100 mil så den är ju bara precis inkörd.
 
Nu har vi kommit in i ett sådant där flöde när vi handlar och handlar. I förra veckan blev det en ny motorsåg till gubben, i onsdags blev det en ny bil till oss och igår började jag köpa lite växter. Jag gick ut lite försiktigt med två bloddroppar som jag satt i ampeln utanför ytterdörren. Under den står en urna med fyra pelargoner i. Blomman är rosa med cerise botten. Matchar bloddroppen perfekt. Sedan fick 3 olika tomatplantor följa med hem också. Den ena skall ge små söta och runda tomater i riklig mängd, den andra skall ge plommontomater och den tredje var en växthustomat som skulle ge riklig skörd men vi får se hur det blir med det, vi har inte lyckats de senaste två åren i alla fall. Faktum är att vi inte fått några gurkor att tala om heller så jag vet inte vad vi gjort för fel. Förmodligen har de inte fått tillräckligt med vare sig vatten eller gödsel så vi får väl lägga på ett kol i år. Skärpa till oss helt enkelt.
 
Vad vi skall ha till middag idag har jag just nu inte en aning om. Familjen vill ha tacos men jag hittade en hel paket mjölk med bäst före 18 maj så det lutar åt pannkakor. Men jag tog fram en skinkstek ur frysen igår också så den behöver också göras iordning. Som ni märker behöver vi inte svälta i alla fall. Även om jag kanske skulle behöva. Ja, ja, det blir nog bra med det på något vis och vem vet, jag blir kanske glad åt överflödet runt midjan en dag om Olyckan är framme.
 
                    
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela