brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 38 2018

Publicerad 2018-09-22 10:56:13 i Allmänt,

 
Oj, oj, oj!
 
Idag höll det på att bli riktigt galet. Datorn fick för sig att uppdatera precis när nyheterna tog slut men som tur är finns papper och penna.
 
Så här började krysset i alla fall
 
L2+L3 "Jag vill ha BLOMMIG FALUKORV till lunch mamma", så diktade han, Povel Ramel.
V11+L6+L9 Svenne o Lottas "BANG a Boomerang . De bildar en DUO och visst var det ABBA som hördes i slutet.
V7 Visst är det MAURO Scocco som varit med och sett till att denna melodi blivit så populär. Lisa Nilsson sjöng.
L14+L11 "Vi har det bra vi här bak I BILen" Minns ni den ? ♪♪♫
V13 Här hörde vi LINNÈA Henriksson i en av alla dessa nya melodier som låter nästan likadant.
V15 Johan Stengård spelade "TA mig till havet" på sin saxofon. En melodi vi brukar höra med Peter Lundblad om jag inte missminner mig alldeles.
 
Sedan blev det lokala nyheter och väder med den sämsta nyhetsuppläsaren jag någonsin hört. Visst läste hon långsamt och bra men hon nöp av orden i slutet som om luften inte räckte till. Skärpning!
 
Sedan fortsatte vi på
 
L10 Här hörde vi ANNA Bergendahl som vi minns från Melodifestivalen för några år sedan. Undrar om hon blev färdig läkare någon gång?
L1+V12 Denna duo brukade kalla sig HEMLIGA BYRÅN. Hej, hej, hemskt mycket hej på er.
V8 Här fick vi höra bl a Svend Asmusen i "On a sunny side of the street" av JIMMY McHugh
V4 Är det så här stökigt och stressigt så är det Håkan HELLSTRAND. Bergsäkert! Jag kan inte förstå hur han blivit så stor.. "Lilla fågel blå" tror jag melodin hette i alla fall.
L5 Filmmusik från åttiotalet och visst var det TOM Cruise som gjorde huvudrollen i Top Gun. "Take my breath away".
 
Till slut fick jag ihop det och fick skrivit ner svaren både här och i krysset. Nu får vi vänta en vecka på nästa kryss så ha det gott tills dess.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela