brittensvardag.blogg.se

Varför är det så svårt?

Publicerad 2018-09-22 06:48:00 i Allmänt,

 
Nu tror ni kanske att jag drabbats av en stor depression, men så är det inte, tack och lov. Egentligen är det något så simpelt så att det kanske inte är värt att nämna men utan så mår man faktiskt inte bra, det kan till och med leda till depression och fysiska tillkortakommanden och det har vi väl alla tillräckligt av ändå skulle jag tro. Men vad är det då jag pratar om? Jo sömn, att kunna sova när det blåser.
 
                           Bildresultat för sova i säng
 
Jag minns faktiskt inte riktigt hur det var när man bodde i lägenhet. Jag tror inte att det var några problem i huset där jag växte upp på Godvädersgatan, inte heller på första våningen i höghuset på Kalendervägen. Antingen så blåste det aldrig eller så har jag förträngt det för på Nämndemansvägen minns jag inte att det var några problem heller men en och annan gång hände det när vi hade en lägenhet ut mot väster när vi bodde på Domarevägen. Men så kom vi hit till huset i Hällingsjö, ett hus byggt av trä och som ligger nästan högst upp på ett berg. Det knäpper och knakar, det riktigt dånar när vinden tar i ordentligt. Jag vet inte riktigt heller om det är själva ljudet som håller mig vaken eller om det är förståndet som säger åt mig att vara vaksam ifall något skulle kunna komma farande och slå in i en vägg eller ett fönster. I värsta fall kanske man hör betongpannorna rassla runt på taket.
 
                     Bildresultat för  takpannor
 
Men så kliver man upp, gör sig i ordning för dagen och sätter sig vid matbordet för att inta frukosten och det är då radion åker på. Mot mig strömmar en skön ballad med Weeping Willows, sedan toppar man det med Demis Roussos och "Ever for ever" och andra sköna melodier. Då mår man bra i alla fall och skall jag vara ärlig så har jag nog fått tillräckligt med sömn i alla fall. Nu blir det också högtidsstund när "Walk on line" spelas med Dire straits.
 
                             Bildresultat för musik
 
Vad kommer den här dagen att föra med sig annars då? Jo det blir väl ett nytt Melodikryss sisådär strax efter klockan tio men innan dess hinner jag säkert sticka färdigt den andra vanten som hör till setet med sockar, mössa, vantar och olle som jag håller på med till en liten kille på ett och ett halvt år. Sedan skall trådar fästas, delar monteras och en halskant stickas men sedan skall väl den beställningen vara klar och då väntar fler par sockar.
 
Till middag hade jag tänkt mig isterband, fläsk eller köttkorv. Det är i alla fall vad jag har tänkt föreslå för familjen så vi får se vad de väljer.
 
Egentligen hade jag önskat få åka ner till min älskade lilla mamma men hon har blivit jätteförkyld igen och vill inte ha besök vilket jag förstår till fullo. Och fira hennes födelsedag som in föll i torsdags det kan vi göra när som helst eftersom varje tillfälle när vi träffas är en fest.
 
                            Bildresultat för mamma
 
Kom på en sak, Har ju glömt att önska er en skön lördag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela