brittensvardag.blogg.se

Vardag igen

Publicerad 2019-01-02 06:52:42 i Allmänt,

 
Men jag har fortfarande semester några dagar. Tur är väl det, med tanke på sömnen. Jag berättade ju igår hur illa jag sovit. Jag var så himla trött i går kväll att jag inte tyckte att jag hade riktig koll på vad min familj sade eller om jag själv svarade.
Jag har sovit mycket bättre i natt om än inte helt perfekt men det kan ju vara så att jag faktiskt har fått ett förändrat sömnbehov. Men huvudsaken är att jag fått tillräckligt med sömn för att vara piggelin idag. Tur är väl det för vi skall ut en sväng nu på morgonkvisten så faktum är att jag redan har sällskap av både maken och kisskatterna här i köket. Jag tror faktiskt att dottern är på gång också och det är tur det för det är för hennes skull vi gör oss färdiga att åka för. Hon skall till bilskolan, hon har börjat (äntligen) att plugga för att få sitt körkort, något man behöver om man bor härute i skogen dit Västtrafik inte når.
 
                              Bildresultat för bil
 
En sak jag är väldigt glad för är frånvaron av snö, is och riktig kyla. Men något jag tycker är trist är mörkret. Men nu har det vänt i alla fall. Redan har dagen blivit 21 minuter längre jämfört med hur det var runt jul när det var som mörkast. Då var dagen 6 timmar och 31 minuter minuter kort och natten var 17 timmar och 30 minuter lång. Nu har det som sagt blivit förändring eftersom dagen blivit 6,41 minuter lång och natten 17 timmar och 20 minuter kort. Något som på sätt och vis är bra är att det nu går väldigt fort det här med att dagen blir längre och natten kortare. Det gör faktiskt tre till fyra minuter per dag just nu så det finns hopp om att det skall finnas lite dager kvar när jag åker hem från jobbet vid halv fem i slutet av januari. Någonstans i mitten av februari brukar det också dagas på väg till jobbet. Visst låter det fantastiskt och det bästa av allt, vi är snart där.
 
                             Bildresultat för tussilago
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela