brittensvardag.blogg.se

Har du tänkt på en sak?

Publicerad 2022-08-03 08:01:51 i Allmänt,

Så fort du uttalar en sak så blir det sant. Jo jag tänker såhär, det fungerar som en lag i livet. Man skulle kunna kalla det Livets lag.
✨
• det du matar, växer.
• det du tränar, stärks.
• det du tänker, manifesteras.
• det du känner, attraheras.
• det du tror på, skapar du.
 
Nu är det inte jag som formulerat orden såhär men har du läst min blogg kontenuerligt så förstår du att det här är det jag menar. Nej den som format de här orden är en Doktor, Sanna Edin. Om hon är medicinsk doktor eller filosofie doktor det vet jag inte men smart formulerat var det. Men det fattas en rad tycker jag.
  • det du säger, blir sant.
Jo, men visst är det så, om du säger till någon att "nu skall jag gå hem och putsa fönster", då måste du göra det för nu har någon annan hört det och det blir en sanning.
Likadant är det om du säger att du är trött, då blir du trött eller om du säger att livet är eländigt, då blir livet eländigt. Så tänk på vad du uttalar högt för det blir en sanning även om det inte är sant. Det är sådant som vissa journalister ägnar sig åt när de säger saker de tror eller som de tror skall sälja fler lösnummer.
Sedan finns det saker du kan uttala högt men det tycks inte bli sant för det. Men allt får ställas i relation till tid. Det är ju inte så att om du säger att jag vill att det regnar så börjar det ju inte regna med en gång men så småningom blir det sant. Just nu är det sant och har varit hela natten vad jag vet.
 
                    Visa källbilden
 
Men jag tycker det är bra att det regnar, vi behöver regnet. Men kissekatterna gillar inte regnet, de tycker inte om att bli blöta vare sig i pälsen eller om tassarna. Men Tusse är en tuffing. Han sätter sig först på trappan och kollar om han på något vis kan undkomma regnet. Kan han inte det tar han sats och springer det fortaste han kan. Jag hinner aldrig se vart han tar vägen men när han kommer hem igen brukar han vara genomblöt på ryggen så han har väl gått och strukit under buskar och annat kan jag tro.
 
Idag är det redan onsdag och jag sitter här som bäst och funderar på vad vi skall ha till middag. Onsdag är det färs som brukar gälla och så blir det nog idag också. Jag skriver upp vad vi äter varje dag så jag får kolla där för att se vad jag inte gjort på länge.
 
                            Visa källbilden
 
Vad vi skall göra idag vet jag inte men det blir väl som vanligt, "INGENTING" som är någonting. Helt overksam sittandes på en stol går ju inte att vara. Så blir det inget annat blir det väl en bok eller ett handarbete. Förmodligen en stund av varje.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela