brittensvardag.blogg.se

Idag vaknade jag tidigt

Publicerad 2022-08-13 07:56:20 i Allmänt,

Det var knappt ljust men kanske berodde det mest på höga dimmoln. Men, vi är faktiskt på väg mot en mörkare årstid. Det är sorgligt men sant. Jag vet hur mycket ljus vi förlorat så här dags på året men jag tror inte att jag berättar det för då blir vi nog ledsna allihop. Eftersom de flesta sover när det är mörkt så är det ju egentligen onödig information eller hur?
 
                            Visa källbilden
 
Nu skall jag berätta vad vi gjorde igår. Först åkte vi och handlade. Vi behövde lite frukt och mjölk. Å vet ni vad? Det blev i huvudsak frukt och mjölk med hem. Mycket melon blev det. 2 cantaloupe, 2 piel de sapo och 2 galiameloner. Sedan blev det 2 kg äpple och 1 kg päron, 3 liter mjölk, 6 glasspinnar och 2 grova bröd. Glassen var till Maken. Jodå, jag äter också glass men jag hade glass hemma så jag behövde inte mer. Vi har inte plats i frysarna längre.
 
                       Visa källbilden
 
Men här sitter jag i denna tidiga morgon med min vackra blå mugg med te, för dagen fylld med ett te som smakar körsbär. Jag har också haft ett par tunna skivor knäckebröd med fäskost och tunna skivor melon på.  Riktigt gott skall jag be att få tala om. Jag måste erkänna att just melon är något jag ofta glömmer av tills det blir riktigt varmt. Det är ju så att de överskuggas av sorgen av att jordgubbssäsongen är över. Jordgubbssäsongen är alldeles för kort! Så är det.
 
                          Visa källbilden
 
Tycker du att jag var kort när jag berättade om gårdagen? Det hände inte mer när vi kommit hem från affären. Vi satte oss med våra respektive muggar på utsidan. Vi började med skuggan på altanen sedan gick vi ut och satte oss i solen på framsidan men där blev för varmt så vi flyttade in i skuggan. Fram på eftermiddagen blev vi hungriga. Så då gick vi in och åt. Det blev inte så nyttigt men det skall vara lätt och gå fort så det blev lite Billy-pizza. Jag lade en sallad över drygt halva tallriken så jag kände mig inte så hiskeligt onyttig i alla fall. 
 
                           Visa källbilden
 
Vad vi skall ha till middag idag är fortfarande höljt i dunkel men det ger sig nog framåt eftermiddagen. I nödfall blir det korv eller hamburgare med bröd. Med en sallad till så håller det sig fortfarande inom rimlighetens gräns tycker jag. Men just nu sitter jag här vid köksbordet med altandörren på vid gavel och njuter av svalkan som råder just nu.
 
                             Visa källbilden
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela