brittensvardag.blogg.se

Nu är det Lördag igen

Publicerad 2022-08-06 09:11:19 i Allmänt,

Idag har jag inte en aning om vad jag skall skriva om men som Kenta nyss sjöng på radion, "Idag är jag stark". Jag är väl inte starkare idag än vad jag var igår men jag är nöjd ändå för jag mår bra och har sovit gott och känner mig således alldeles utmärkt. Det är väl lite lägre temperatur ute än vad jag hade önskat, bara lite drygt tolv grader men tydligen helt okej för kissekatterna som såg riktigt nöjda ut med att bli utsläppta. Ja eller rättare sagt Tusse och Missan är ute. Sessan har inte vaknat ännu, hon är en riktig sjusovare och brukar inte komma igång förrän framåt halv elva eller sådär. Lite är det som att när husse går upp då går hon upp.
 
                                           
 
 
Vad händer idag då? Vad jag vet, inte ett dugg. Jag tog fram något ur frysen igår, nu imorse konstaterade jag att det var två kotletter av gris så nu skall jag fundera på vad jag skall servera till. Det börjar bli tomt på grönsaker i kylen för vi har inte varit och handlat den här veckan. Men jag har i alla fall lite broccoli i frysen så kanske gör jag en gratäng till kotletterna. Den som lever får se vad det blir, jag kanske inte ens använder kotletterna men de klarar sig till imorgon om så skulle vara. Men innan det är dags för middag skall man få i sig lite frukost.
 
                                Visa källbilden
 
Nu är det ju som så att det inte finns så mycket nyttigt att välja på där heller. Keson är slut, likaså yogurten men jordgubbar, mjölk och havrekuddar har jag, två apelsiner har jag också kvar samt tre äpplen så jag hoppar nog det där med att handla den här veckan. Jag har både ris, pasta och potatis hemma så maken blir mätt också. Inte för att han äter det till frukost, där vill han ha cornflakes med mjölk och inget annat. Jag misstänker att det är för mycket kolhydrater i det där och för lite fibrer och vitaminer. När jag gick i pension i november förra året så bestämde jag mig för ett nyttigare liv nu när man har alla möjligheter till att lägga all tid i världen på maten. När man har tid att skölja och skära. Sedan är det ju så att jag är förskräckligt kräsen. Det är mycket av det där som skall vara nyttigt som jag inte äter, helt enkelt för att jag inte tycker om det. Ägg, avokado, bönor, ärtor och linser i nästan alla former. Jag tycker det är ok med små vita bönor i chilin och jag kan dryga ut köttfärssåsen med lite linser och på vintern kan jag faktiskt längta efter en tallrik god ärtsoppa. Men kikärtor, mungbönor och annat liknande, NEJ TACK!
 
                         Visa källbilden
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela