brittensvardag.blogg.se

Varför är det så tro?

Publicerad 2022-08-07 09:13:34 i Allmänt,

Innan jag öppnar datorn på söndagsmorgonen brukar jag sörpla i mig morgonens första mugg te medan jag lyssnar på P4 Retro. Då går tankarna hit och dit och ofta fastnar de någon stans på vägen och idag var det ordet varför.
 
                   Visa källbilden
 
Så varför ligger grillkorven i 10-pack men korvbröden bara i 8-pack?
Varför finns det parkeringsplats för rörelsehindrade framför skridskobanor och idrottsplatser?
Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites och Cola light? Eller vegoburgare med milkshake för den delen.
Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till patienten?
Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?
Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?
Varför är inte ordet förkortning kortare?
Varför finns det inte kattmat som smakar mus?
Varför står det påkattmatburken "ny bättre smak", vem har testat detta?
Alla känner väl till flygplanens svarta låda, som alltid håller sig oskadd. Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material?
Varför trycker vi fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut?
Varför tvättar vi handdukarna, händerna är vll rena när de torkas?
Hur har man fått skylten "gå inte på gräsmattan" ut till mitten av gräsmattan?
När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?
Har arbetarna på Lipton kafferast?
Om man köper en ny bumerang - hur blir jman av med den gamla?
Varför har byggnader som ska var öppna dygnet runt överhuvudtaget lås?
 
                         Visa källbilden
 
Det var många fler tankar som dök upp men man tappar ju på vägen. En annan fråga som nästan alltid dyker upp men som det nästan alltid finns svar på är vad jag skall ha till middag idag. Gjorde man rätt så skapade man veckomenyer. Jag försöker ju hålla på det där med korv på måndag till exempel men när man betat av korv på måndag, fisk på tisdag, färs på onsdag sedan är det fyra dagar kvar och nu på sommaren kan man inte fylla dem med soppor och grytor av allehanda slag heller. Idag är det söndag så idag är en funderardag. Nötkött är inte jag förtjust i och kyckling vill inte Maken ha. Jag kan tänka mig sallad en dag men det vill inte maken ha. Så där kan vi hålla på i evigheters evighet. Vi är i alla fall överens om att ärtor, böner och linser inte är ett alternativ och på det viset försvinner även bulgur och cous-cous. Nej här i huset är det pasta, ris och potatis som gäller.
 
                                     Visa källbilden
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela