brittensvardag.blogg.se

Ännu en dag med sol

Publicerad 2022-07-21 10:08:06 i Allmänt,

Nu låter det som om jag misstycker men det gör jag inte. Inte ordentligt i alla fall. Sedan skulle man väl kunna önska att det föll lite regn på natten eller kanske att det blev lite svalare i alla fall. Inatt har vi haft dryga 25 grader inne och ute var det 20,4 som lägst så sovit riktigt gott har jag inte gjort men vad gör det när man är ledig.
 
                         
 
 
En fördel var i alla fall att Maken inte heller sovit så gott så när klockan var åtta var vi nere vid affären. Kvart i nio var vi på väg hem igen och halv tio plockade jag fram datorn. Då hade jag ändå plockat in det vi handlat, fixat till en ny mugg te och Maken hade fått sitt efterlängtade kaffe. Det tycker jag var rätt bra jobbat, två butiker och ett stånd med jordgubbar på 40 minuter. 
 
                                              
   
 
Nu är klockan 09.50. Vi sitter ute på altanen för än så länge är det skaplig temperatur ute men snart får vi väl ge oss in. Jag känner på min högra arm att väggen på min högra sida reflekterar värme från solen som står rätt på där.  Snart dags att gå in igen. Vi sitter just nu här och bollar om vad vi skall äta idag. Tänk om man kunnat leva på glass och dryck en sådan här dag kanske med en och annan smörgås men det låter sig inte göras eftersom man då får alldeles åt skogen för mycket kolhydrater i sig
 
                               
 
 
Men vi skall väl komma på något så småningom. Jag tror jag har en bit pizza i frysens mörka gömslen någon stans och det får duga fram ikväll någon gång. Till lunch får det bli sallad i någon form. Problemet är inte grönsakerna för det har jag, nästan i överflöd utan det är proteinerna man bör ha till. Maken äter inte kyckling, jag vill inte ha tonfisk och inte ägg. Räkor äter vi båda men jag är inte säker på att jag har det hemma. 
 
                                 
 
 
Men det ordnar sig nog, svälta behöver vi inte. I alla fall inte idag.
 
                             
                             
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela