brittensvardag.blogg.se

Nästan molnfritt

Publicerad 2022-07-30 09:39:40 i Allmänt,

Underbara morgon. Men lite för kall för att lyfta ut datorn och min vackra blå mugg på altanen, så jag stannar vid köksbordet. I bakgrunden har jag på radion och P4 Göteborg där Ring så spelar vi spelar. Ibland förvånas man över att folk kan svaren på vissa frågor och iblan tycker man att kunde de inte den lätta frågan. Allt beror ju på vad man själv kan och vet. Sedan kommer den där lilla detaljen till också att vara med i direktsänd radio, det skall inte underskattas.
 
                             Visa källbilden
 
Det har jag inga planer på. Jag nöjer mig med att lyssna. Jag har ju fått två öron och en mun så det finns nog någon mening med det. Däremot skall vi åka och hämta Lilla Mamma och sedan är det dags för lite bilbingo idag igen. Förmodligen sluter Dottern upp också då pojkvännen firar en semestervecka med kompisarna i Varberg. Hon, den stackaren får jobba en vecka till innan hon får semester. Tänk, det känns lite konstigt att inte längre behöva vänta på det, det är semester jämt. Vi, Maken och jag, satt och talade om det igår. Vi talade om att vi kanske skulle bestämma några veckor då vi hade semester men vi insåg att det där inte skulle hålla om det kanske blev regn de där veckorna. Nej, vi får ta semester sådana där fina dagar när tillfälle ges.
 
                                Visa källbilden
 
Sedan har vi ju våra tre små pälsklingar att ta hänsyn till också. Nu låter det kanske som om det är betungande men det är det inte alls, de är till sådan glädje så jag skulle aldrig vilja vara utan dem. Det finns inget mer avslappnande än att sitta i en fåtölj med en katt i knäet som spinner när man stryker den över huvud och kropp. Så kan vi sitta en timma eller mer Maken och jag när katterna vill.
 
                         Visa källbilden
 
Efter bilbingon har jag lovat Lilla Mamma lite mat men vad jag skall bjuda på är jag inte helt klar över men vi har gott om mat hemma så något blir det. Jag skall tala om i morgon vad det blev, det lovar jag.
 
                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela