brittensvardag.blogg.se

Varför är det så?

Publicerad 2022-07-27 10:31:43 i Allmänt,

                          Kan vara en bild av katt och inomhus
 

Jag är 63 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem...Varför Dora utforskaren inte använder Google Maps...

Varför kvinnor inte kan sätta på mascara med stängd mun...

Varför ordet förkortningar är så långt ord...

Varför citronsaft är gjort med artificiella smaker medan diskmedel görs med riktiga citroner... Varför den lilla tuvan helt enkelt inte blir krossad av det stora lasset...

Varför blinka lilla stjärna och alfabetssången har samma melodi...

Varför du just sjöng båda sångerna tyst för dig själv...

Vad är egentligen Victoria's secret?...

Vart tipptappar tomtarna efter de dansat runt granen och vem fick egentligen tändstickstavlan av Bodens fästning?

Varför skruvar man ner volymen på bilradion när man inte riktigt hittar?

Varför är det så svårt att stava till dyslektiker?

Finns det ett annat ord för synonym?

Vem är General Failure, och varför läser han min hårddisk?

Om superlim nu fäster allting, varför fastnar det inte på insidan av tuben?

Var tar den vita färgen vägen när snö smälter?

Varför är det aldrig upptaget när man ringer fel?

Hur betalade riksbanken sin första sedelpress?

Om kärleken är blind, varför är det då så populärt med sexiga underkläder?

Vad kallar man kaffepausen på en tefabrik?

Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet håller på att ta slut?

Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör som långsammast?

Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?

Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför efterfrågas körkortet när man handlar sprit och varför har krogarna parkeringsplatser?

Självklart har jag inte kommit på de här frågorna själv, jag stal dem från några vänner som i sin tur stal dem från sin brors flickväns farbrors kusins mammas doktor. Nu är det din tur att stjäla från mig. Eller åtminstone fundera vidare över livets svåra frågor

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela