brittensvardag.blogg.se

Dieter

Publicerad 2016-04-23 08:58:35 i Allmänt, Katterna, Mat,

 
Nej det är inget för mig men idag såg jag i alla fall en bättre förklaring på LCHF som ju står för lågt kaloriinnehåll, högt fettintag. Istället står det för Lite Champagne Hjälper Faktiskt.
 
Vilken oerhörd tur att jag inte behöver tröst idag för jag har ingen champagne hemma, tror jag. Det står så många flaskor där men jag minns inte vad det är i dem.  Vodka? Ja. Gin? Ja, säkert, Whiskey? Absolut! Congnac, likörer och apretiffer? Ja naturligtvis men champagne? Nej det tror jag inte. Det är faktiskt så att på bänken här i köket står två oöppnade flaskor glögg sedan 2014 en öppnad flaska whiskey och Xanté päroncongnac sedan sommaren 2014 och till sist en öppnad flaska med spansk örtlikör som stått där sedan juni förra året då jag hade gäster en kväll. Jag tror bestämt det är dags att plocka undan dem. Glöggen går väl förmodligen inte att dricka ens en gång. Är det det som kallas alkoholmissbruk?
 
En vän till mig dricker en massa färskpressade juicer dag ut och dag in. Det är faktiskt något jag skulle kunna tänka mig men jag har ingen råsaftcentrifug och inte tänker jag skaffa mig en heller för den blir säkert stående efter ett tag när jag tröttnat på att dricka frukost lunch och middag. Nej, det får bli en och annan frukt till frukost och som mellanmål eller dessert och lite grönsaker på mackan och en sallad till lunch då och då i fortsättningen också. För när inte alla är med på tåget i familjen då blir det inget av för att stå och steka köttbullar, biff och kyckling till familjen och sedan pressa en juice eller blanda en sallad till mig, ne-ej inget för mig.
 
På tal om det, jag kanske skulle ta och baka lite idag. Men det får bli efter Melodikrysset.
 
Prrr, krrr! 
 
Det var förskräckligt vad hon skriver matte. Vi har försökt att komma till i flera dagar nu men nej, det har varit som förgjort. Vi har försökt med att riva ner saker, bråka, klösa i väggarna, dra trådar ur hallmattan och jama efter mera mat men det har varit omöjligt. Hon har varit så inne i det hon skriver att hon vare sig har sett eller hört vad vi gjort eller vill.
 
Tänk till och med jag har vågat mig ut nu. Men igår fick vi bara gå ut en liten stund för husse sade att det blåser så väldigt. Han vill nämligen att en dörr skall vara öppen så att vi kan smita in om vi blir rädda och det är ju väldigt snällt men matte säger att han är fjompig. Jag vet inte vad det där fjompig är för något men det känns bra att kunna smita in i tryggheten om ett löv blåser förbi och skräms. I går var det en lite fågel som flög precis över huvudet på mig och då blev jag jätterädd och sprang in i köket igen. Men där stod matte och sade att fåglar inte var något att vara rädd för. "Normala katter fångar fåglar och äter upp dem men du blir rädd och springer in" så sade matte till mig.
 
Igår var det kalas. Då fick vi glass. En tesked var på varsitt fat. Tusse tog en liten slick sedan gick han men det var ingen fara för Missan åt upp både sitt och hans sedan var hon och slickade ur mattes tallrik också. Hon är så snabb när det är något gott den där tjejen så det är inte klokt. Jag hade också velat ha lite mera glass men jag hann inte med i svängarna. Lill-matte var precis här ute i köket och surrade om att hon skulle göra chokladpudding till efterrätt. Det blir bra det. Ja vi får inte äta chokladpudding såklart för choklad är inte bra för oss katter men till den där puddingen brukar de ha vispad grädde och det tycker jag om. Ja jag dricker gärna lite grädde från ett fat också men det händer inte så ofta att jag eller vi får det.
 
Nej, nu börjar det kurra i magen igen. Jag tror bestämt jag skall försöka tigga till mig lite mera mat. Känner jag Missan och Tusse rätt så vill de också ha lite mer frukost för att sedan kunna gå och sova en liten stund till. Man blir trött av att leka och skriva.
 
Hej då och var rädda om er tills vi hörs nästa gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela