brittensvardag.blogg.se

23:e juni 2016

Publicerad 2016-06-23 07:32:04 i Allmänt, Politik, sport,

 
Vad händer då? Förmodligen inget särskilt men åka och handla det skall vi i alla fall. I Storbritanien laddar man för folkomröstning. Som säkert alla vet handlar det om Brexit . Engelsmännens medlemskap i EU eller inte. På sätt och vis hoppas jag att nejsidan vinner - alltså den sidan som vill gå ur EU för då kanske fler länder vågar gå ur, däribland Sverige. Jag anser att EU-medlemskapet kostar för mycket. Både direkt och indirekt. Vi har inte råd att betala flera hundra miljoner för att driva ett alltför stort och trögt maskineri. Det tär på vår neutralitet och ekonomi. Och se så bra det går för Norge. Enkelt kan man väl säga att den starkaste är den som vågar stå utanför grupptrycket.
 
Jag tänker nog hellre på den 23:e som gubbens och min förlovningsdag. Hela 39 år har det blivit nu och det här datumet inföll på en torsdag då också. Det vet jag bestämt.
 
Idag fyller också svågern Jim 62 år så jag hoppas att han får en riktigt fin dag därnere i Onsala eller var han befinner sig.
 
Storhertigen av Luxenburg fyller också år idag så grattis säger vi till honom också
 
När vi ändå är igång kan vi väl också säga grattis till Per Morberg, Martin Rolinski, Bingo Rimer och Marianne Berglund. Se där, där blev det lite mer sport.
 
Kommer ni ihåg att den här dagen alltid var midsommarafton förr. Ända fram till och med 1952 faktiskt. 1953 blev den mer rörlig, midsommaraftonen alltså.
 
Och så har då äntligen Zlatan tackat för sig och spelat sin sista match med svenska landslaget. Det skall bli roligt att höra om det finns fler spelare i det laget för det enda man har hört nu i flera år år Zlatan, Zlatan gjorde det, Vi har förväntningar på att Zlatan gör det, Zlatan säger att... Ungefär sådär har det varit i tio  till tolv år nu så kanske kan de andra spelarna få lite erkännande för vad de gör på planen nu för visst har det ibland låtit som att Zlatan varit ensam på plan.
 
Det här blev det längsta och kanske enda inslaget om sport och idrott på den här sidan, någonsin.
 
Nu har också maken ätit upp sin frukost så nu skall vi åka ner till affären så då sätter jag punkt för idag. Inte får ni något från kissekatterna heller för de åt sin frukost och sedan sjönk de ner i dvala igen. Nu kommer vi inte att se dem igen förrän framemot tio-snåret om jag känner dem rätt.
 
Ringen, tunn och sliten, äkta dock till sista biten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela