brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 50 2017

Publicerad 2017-12-16 10:55:16 i Allmänt,

 
Så har vi lördag igen och det är dags för ett nytt kryss.
Förra lördagen fick ni inga krysslösningar för jag vare sig hörde eller löste krysset. Jag hade mycket viktigare saker för mig. Jag umgicks med min älskade mamma här på hemmaplan tillsammans med maken och dottern. De tre viktigaste personerna i mitt liv.
Men nu kör vi igång och vi startar på
 
V9+V12+L15 Sångerskan, Sinnead O'Connor, kommer från IRLAND och gruppen som gjorde den i original är såklart ABBA och varit med och skrivit den har såklart Benny ANDERSSON gjort.
L10 Visst inleds Dan Hylanders svenska text med ALLTID inom mig....
V17+V17 Den engelska titeln är ju POMP AND circumstance av sir Edward Elgar 
L3+L4 Nu skall vi OPP och Hälsa DEM därhemma
V2+L1 LORDI med Hard Rock Halleluja från 2006. De är som bekant från FINLAND
 L6 Får man ta HUNDen med sig in i himlen sjöng ju Hasse Andersson på svenska.
 
Så fick vi lokala nyheter och väder på halvslaget. Där rapporterades om halka, våldsbrott och förstörelse samt förluster i bollsporter. Sedan fortsätter vi med
 
L13 En duett mellan DOLLY Parton och jag tror, Kenny Rodgers.
V16 Fred Åkerström sjöng en text av Ruben NILSON
L11 DARIN sjöng en melodi ur sitt senaste album, Rädda mig.
V5 Bessie SMITH gjorde oss den äran med lite sköngung.
L8 Musiken förknippar vi såklart med Edvard PERSSON. Jag har bott vid en landsväg....
V14+L5 TAYLOR SWIFT sjöng lite tuggumipop som avslutning. En musikstil jag inte uppskattar. Mitt hjärta slår volter.
 
Ha det nu så gott och stressa inte ihjäl er. Det blir jul i alla fall.
 
                       
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela