brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 29 2017

Publicerad 2017-07-22 10:54:27 i Allmänt,

 
Ja nu var det så dags igen. Ni har vält fyllt på med nytt fika, vässat pennan eller startat upp melodikrysset här på webben, för nu kör vi! Vi börjar på
 
V7 Fred Åkerström tolkade Carl Mikael BELLMAN med den äran tycker jag.
L5 Det kan var svårt att minnas texter om man bara får höra melodin. Men mins man refrängen lian-lian-la så minns man kanske BONDEN.
V9 En skön förening den mellan Lisa Nilsson och Joakim BERG. Så tycker jag i alla fall.
L9+V11 Roland Cedermark på sitt oefterhärmliga sätt på dragspel spelade BEATRICE AURORE.
L10 GRACE Kelly, sedemera furstinna av Monaco, tillsammans med Bing Crosby i "True love". Mina älskade föräldrars melodi, så som man brukas säga.
V12 Idag tror jag Elderman slår knut på sig själv, nu AIR av Bach. Öronen slätas ut som blomkålsblad av denna musik.
 
Sedan blev det lokala nyheter och väder där man rapporterar om en buss som kört på en kvinna som befann sig utanför sin bil på motorvägen alldeles i närheten av oss. Bara cirka en mil bort. Men nu fortsätter vi på
 
V13 ACE of Base fick komma till tals denna vecka. Här med All that she wants.
L6+L4 Povel Ramel sjöng i sin version om KARL NILSSON.
V8 Vikingarna sjöng här om "Du ÄR min sommar Marie",  det kunde väl ingen missa.
L2  "Wake ME up before you go-go". Originalet gjorde Wham och George Michael.
L1 Tung musik av Jean SIBELIUS (1865-1957), finsk tonsättare. Här med ett stycke ur Finlandia.
V3 Lars WINNERBÄCK fick avsluta dagens kryss. Tungsinnets mästare om ni frågar mig. Jag är inte överförtjust i hans röst om man säger så. Jag led varje vecka när han plågade oss med "Om du lämnade mig nu" tillsammans med Miss Li.
 
Nu är krysset ifyllt och klart samt inskickat så nu avslutar jag för idag och önskar er alla en fin helg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela