brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 41 2017

Publicerad 2017-10-14 10:56:00 i Allmänt,

 
Många är det som tycker att det är fusk att googla på rätta lösningar på krysset. Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker i den frågan men kan jag hjälpa någon så är jag glad.
 
Nu kör vi igång med veckans kryss och vi börjar på
 
L3 Här hörde vi Marianne NANNE Grönvall i en rivig melodi. "Inte så lätt att leva med". Detta lilla starka krutpaket som spritter av liv.
V1 Don't cry for me ARGENTINA ur musikalen Evita. Mycket kraft men också en melodi i moll.
L2+V11+L4 GÖRAN FRISTORP sjöng en tonsättning av NILS Ferlins dikt "Syner i lövsprickning".
L5 ALMA Coogan. Härligt! Här med "Tennessee waltz", från 1964.
L9 Evert Taube hör Melodikrysset till och den här visan handlade för ovanlighetens skull om ett litet TORP och inte om havet eller Sjösala som var hans bostad.
L1 Nu blev det Melodifestival från 2016 och vi hörde Pernilla ANDERSSON i "Mitt guld"
 
Sedan var det dags för lokala nyheter och väder på halvslaget, Efter det fortsatte vi på
 
V6 Vi startar med DARIN Zanyar med sin "Ja må du leva idag".
L10 På svenska handlar den här melodin ju om EKAR. Då heter den "Under ekars djupa grönska
V12 Här fick vi höra OSKAR (Linnros, tror jag det var) i sin "Bäst"
L11 Här fick vi för ovanlighetens skull höra Gunnel FRED sjunga en stump. "Var mig nära" hette alstret.
V8 Mera Melodifestival och här fick vi höra bröderna RONGEDAL, Magnus och Henrik från Värmländska Molkom i sin "Just a minute"
V7 Härligt! Lite DAVID Bowie piggar alltid upp. Här i en tyngre version men ändå "Life on Mars".
 
Ja det var veckans kryss som inte bjöd på några större utmaningar. Så nu tackar jag för idag och så ses vi om en vecka igen om ni vill och kan.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela