brittensvardag.blogg.se

Igen!

Publicerad 2018-08-01 07:18:15 i Allmänt,

 
Ja ännu en gång får man uppleva att vakna till en onsdag. Det är väl kanske inget märkvärdigt i det kan man tycka men jag är fullständigt övertygad om att många aldrig gjorde det, de helt enkelt dödde. Ja jag vet att det inte heter dödde men det är ett av de ord vi i familjen använder när vi inte vet vem som avled. Det känns lite snällare på något vis, inte så definitivt.
 
                               
 
Nej det ligger inte för mig att vara tungsint så jag skall inte tala mer om det där som händer alldeles det sista vi får vara med om. Istället skall jag försöka förmedla eller kanske berätta något som istället är roligt eller intressant. Vad vet jag inte riktigt ännu men det ger sig skall ni se.
 
                        
 
Fortsatt varmt är det i alla fall. Den där värmen den påverkar sömnen på något vis, i alla fall jag drömmer så konstigt. I natt till exempel drömde jag om en kompis som är väldigt spendersam. Så fort lönen kommer skall hon handla. Hon köper kläder till sig själv och andra i familjen, prylar till hemmet och allsköns bråte. I slutet av månaden hör man henne alltid säga "Det är tur att Niklas tjänar så bra för mina pengar tar alltid slut". Den här kompisen drömde jag i alla fall om. Hon vann 900 miljoner på eurojackpot. För att fira detta bjöd hon in till fest i sitt nybyggda hus som var placerat på isen till en stor sjö. Jag påtalade att det där var väl inte så smart för när isen sprack upp så försvann ju huset ner i djupet. Det gjorde inget sade hon för då bygger vi ett hus någon annan stans. Rätt som det var blev det hett som attan, som de senaste dagarna ungefär. Isen började spricka, huset skakade och vi flydde genom att hoppa från isflak till isflak och då vaknade jag. Precis över taket dundrade en av räddningstjänstens gula helikoptrar över huset och klockan visade på 05.25. Sådär vaknade jag idag. Nästan varje morgon vaknar jag av en dröm och det enda jag minns nu är att det alltid är förskräckligt varmt och att det på något vis alltid finns is med i bilden. Det är glas fyllda med is som jag inte når, det är kannor med hål i botten där vattnet bara rinner ut och försvinner. Jag vaknar aldrig med hjärtat i halsgropen så riktiga mardrömmar är det inte även om jag vaknar genomsvett. Till och med grannens tupp hamnar i grytan men jag har inget vatten att koka honom i. Kan det vara en önskedröm för att tuppskrället alltid gal som en besatt varje morgon?
 
                         
 
Idag har vi inget särskilt på agendan. Vi hade talat om att åka ner till IKEA igen för att köpa ett nytt köksbord till lilla mamma men vi orkar inte, det får vänta till en dag när det är lite svalare. Vi har också talat om ett besök i det stora, gula varuhuset men det är också för varmt.
 
När till och med ostskivan på mackan svettas fast den nyss hamnat där då är det varmt.
 
                            
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela