brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 3 2018

Publicerad 2018-01-20 11:02:17 i Allmänt,

 
Efter att ha inkasserat ytterligare badlakan och frukostbrickor så börjar vi dagens kryss på
 
L4+V9 Musik av BAO men kompositör till det här stycket är Johan SEBASTIAN BACH.
V11 En av mina absoluta favoritmelodier. Med engelsk text heter den kort och gott SHE = hon.
V7 Drömmen om ELIN i en poppig jazzversion men vi kände igen den ändå. Eller hur?
V6+V19 En melodi, Louie Louie, som skrevs redan 1955 av Richard Berry men som spelats in av otaliga artister och band. Här var det, det tyska bandet, MODERN TALKING.
L16+L5+V17 Här hörde vi Vart skall du  MIN LILLA flicka.
L18 Tie a yellow ribbon round the old OAK tree = EK
 
Så blev det lokala nyheter och väder och jag passade på att lyfta ut två stora barkis ur ugnen.
Sedan fortsatte vi på
 
L3+L15 STING sjöng en melodi som först lanserades på film av FRED Astair
V3 Frödingmelodi och jag fick fundera en stund på hur titeln var.  Men så kom det " E FIN vise" På svenska blir det "En FIN visa"
V8+L1 Här fick jag Googla men kom fram till att det måste varit THE SMITHS
L2 Men det här kunde jag och säkert ni också för visst kände vi igen IDDE Shultz
L14+L10+L13 DU ÄR min man och ALLT jag behöver
V12 Melodin heter STAR DUST i original. Förmodligen en produkt av någon av bröderna Carmichael.
 
Tack för idag och på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela