brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 23 2018

Publicerad 2018-06-09 10:56:00 i Allmänt,

 
Ja förra veckan fick ni inga svar för min dator ville inte vara med så jag löste krysset på mobilen istället. Men ni klarade er säkert bra utan mig.
Men nu kör vi igång veckans kryss och vi börjar på
 
L2+V11 ÖSTEN med RESTEN sjöng om att grilla hela sommaren.
L12 En av mina favoritmelodier fast jag föredrar den med sång, gärna Dean Martin, SHE.
L1 Hanna Hedlunds make Martin STENMARCK sjöng sin Las Vegas
V15 Kaffe utan grädde, och grädden torde väl, i alla fall på den tiden, ha kommit från en KO. Idag kan man inte vara säker.
V1+V10 Helene SJÖHOLM i "Du är min man" och MANDO DIAO i "Vandring i hembygden".
L3 Hawaii-musik och det sägs att när man stiger iland där så får men en LEI lagd om halsen.
 
På halvslaget fick vi som vanligt lokala nyheter och väder och sedan fortsatte vi på
 
L4+L9 Musik ur MISS SAIGON. Vackert så det förslår.
L8 Lennart Palm spelade för oss och siffran var ju såklart NIO. Melodin handlar ju om 99 luftballonger.
V7+V13+V14 Lady Gaga framför en 70-talshit (tror jag) ELTON JOHN har gjort den och på svenska heter den "DIN sång"
V5 AN der shöner blauen Donau På en trasig trumpet och en såg tror jag
L6 NANO i sin melodifestivilmelodi "Hold On"
L13 JIM Reeves sjöng med sin sammetsstämma för oss i en melodi som jag minns från min barndom och det vill inte säga lite för det var länge sedan om man tittar i en kalender.
 
 
Tack för idag och på återseende om en vecka.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela