brittensvardag.blogg.se

Vidunderlig morgen

Publicerad 2018-06-02 08:49:58 i Allmänt,

 
Solen skiner, fåglarna kvittrar, än råder svalka och det mest fantastiska av alltihop är att jag lever, jag känner, jag ser och jag upplever. Vilken gåva, vilken ynnest! Tänk att just jag har turen att få vara med.
 
Jag slutar aldrig att fascineras över detta faktum, att just jag får vara med. Ju äldre jag blir desto mer fantastiskt ter sig detta unikum. Jag tänker ofta på det men gör du? Tänker du verkligen efter hur du har det? Tar du någonsin fram det positiva i ditt liv eller håller du envist fast i det negativa.
 
Lätt för henne att säga muttrar du säkert uppbragt. Men tro det eller ej, jag har också vaknat och haft ont, Jag har också haft bekymmer med att få pengarna att räcka. Jag har också haft sorg och bekymmer i mitt liv men jag ser det kanske på ett annat vis än du.  
 
Istället för att fokusera på de pengar jag inte haft har jag försökt se en möjlighet att på laglig väg försökt skaffa mer av den varan. Kan jag sälja något av det jag har? Kan jag göra något av det jag har som kan få en annan användning för mig eller kan jag göra något som är attraktivt för andra, som de är beredda att betala en slant för. Vid dessa tillfällen har jag haft så roligt med det jag gjort att jag för en stund glömt bekymret och samtidigt har jag gjort något som varit till glädje, nytta eller gjort mitt liv lättare.
Har jag mist någon som stod mig när har jag inte fokuserat på förlusten utan tagit fram de stunder av glädje vi haft tillsammans eller den trygghet som personen gett. Kanske kan man också ha nytta av att tänka på "Hur hade han/hon gjort i mitt ställe i den här specifika situationen."
 
Jag brukar säga att smärtan inte skall vinna över mig att det inte skall begränsa mig. Nu gör det väl det i alla fall men det gäller ju att inte gräva ner sig i tanken på vad man inte kan göra utan på de möjligheter som står till buds. För möjligheterna finns där det lovar jag.
 
OJ! Nu kom jag visst på avvägar. Det var ju inte alls det här jag skulle skriva om utan frukosten / morgenmaden / el desayuno / the breakfast / frokosten. Kalla den vad du vill maten du äter på morgonen när din dag precis har börjat. Visst är den ljuvlig? Kall och god på sommaren, varm och mättande på vintern.
Idag bestod den av färskt bröd, färsk frukt och goda bär, skinka, røde pølser, yougurt, te och vacker fågelsång.
Det er dejligt at leve!
 
                          
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela