brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 18 2018

Publicerad 2018-05-05 10:54:23 i Allmänt,

 
Tänk vad fort en vecka går. Nu är det redan dags för ett nytt melodikryss, det artonde i ordningen för i år. Ni har väl stuvat undan brickor och badlakan som ni har vunnit för nu kör vi igång och vi börjar på..
 
V9 STEN Nilsson sjöng "Sånt e livet" Som väl Anita Lindblom hade en stor hit med.
V12 Bao med Janne Bengtsson spelade ett stycke av Johan SEBASTIAN Bach
V11 Visst kände vi väl igen melodin och flickans namn är ju lilla vackra ANNA. Skriven av prästen Bengt Henrik Alstermark.
L8 Chris ISAAK hörde vi i sin "Wicked Game". Ganska juste om ni frågar mig. Hi hi
V13 KAI Gullmar hade gjort texten till "Swing It Magistern"
L10 Povel Ramels "Underbart är kort" börjar BARA en enda ros på ett evigt klänge ♪♫♪♫♪♪
 
Så fick vi lokala nyheter och väder på halvslaget precis som vanligt. Sedan fortsatte vi på
 
L5 Den engelska gruppen MADNESS fick illustrera denna kryssadress med "Our House"
V7 Kanske satt det långt inne men visst kände vi igen EDDIE Oliva tillsammans med Cyndee Peters i sin "Vara vänner"
L1+L2 Huvudpersonen på svenska heter SNÖVIT och hon kommer som väl alla vet från sagan om Snövit och de sju dvärgarna och sedan hörde vi musik ur E.T. och han kom ju från RYMDEN.
V5 Uno Svenningsson tolkar MONEYBROTHER, Nej förlåt, tvärtom var det ju. Ha ha!
L4 CHER, den underbara tog ton på den här kryssadressen och det med den äran. "Baby I'm your's"
V6+L3 FREDDIE Mercury i samarbete med DAVID Bowie. Kan det bli bättre?
 
Nu var krysset inskickat och klart. Nu skall jag ge mig ut i solen och leta efter en ny spis. Jag tror bestämt att jag redan slitit ut den jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela