brittensvardag.blogg.se

Nya äventyr

Publicerad 2018-05-06 08:08:32 i Allmänt,

 
Tjena! Hallå!
 
Phu, nu är jag enna trött. Har redan hunnit vara ute och jagat Missan, möss och småfåglar i en timma. Jag hade önskat att syrran, Sessan, kommit med också men den latmasken är morgontrött. Hon kröp ner i mattes säng när matte gick upp för där är så varmt och skönt. Jag kryper gärna ner själv en stund på vintern när det är kallt men nu när det inte finns någon snö så är det skönt att komma ut.
 
Igår var jag ute nästan hela dagen, det var bara tre timmar mellan halv tolv och halv tre vi var inne alla tre för då åkte människorna iväg ut en stund. Lova att inte berätta men det var riktigt skönt.
Värre var det när de kom hem för de hade med sig en ny pryl som kopplas in med snöre i motakten. Husse sade att det var en dammsugare men se, det tror jag inte alls på för den hade ingen lång ormsladd och ingen jättesnabel heller. Inte lät den så mycket heller. Skall man jämföra de två så låter snabeldraken BRUUUUUUUUUUUUM  medan den här nya grejen mest lät som vrrrrrrrrrrr. Men dammsugare? Nej, tror inte det för när de öppnade burken på mitten såg det ut som om de plockade ut en kattunge. Men jag har letat hela natten och inte hittat den så jag vet inte var de har gömt den.
 
                
 
Men när människorna kom hem fick vi gå ut igen så då var ordningen återställd. Människorna åt men sedan kom husse ut. Han skulle visst såga ved sade han. Jag tyckte inte det såg så kul ut så istället för att hjälpa till så lade jag mig och tittade på så att husse gjorde rätt. För är det något jag kan så är det att veta hur människorna skall göra. Sedan säger husse att jag inte hör när han vill att jag skall göra något men det är ju en helt annan sak eftersom jag vet allra bäst själv vad jag vill göra.
 
Bäst som jag låg där och tittade på husse så fick vi besök. Det var Maja som kom och hälsade på. Maja det är hon som håller ordning på sina människor. En ganska söt tjej. Jag låg på berget och hon lade sig på gräsmattan. Bäst som vi låg där och tittade på varandra så började hon morra. Tjejer är knepiga att förstå sig på. Jag tyckte det var dumt att hon morrade så jag hoppade ner på henne så hon blev rädd och sprang upp och satte sig i en jättehög gran. Där satt hon både länge och väl och det var bra för tjejer skall veta sin plats. I alla fall när de är och hälsar på mig.
 
Nej, nu har jag inte tid med det här längre, nu skall jag ut och jaga möss och gå balansgång på en jättestor gran som har ramlat ner
 
                      
 
Tjingeling på er grankottar!
 
Tusse
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela