brittensvardag.blogg.se

Jag tänkte jag skulle....

Publicerad 2018-09-29 09:59:36 i Allmänt,

… men, nej!
 
Jag hade så gott som skrivit färdigt mitt blogginlägg när datorn plötsligt dog. Den har uppfört sig konstigt en längre tid nu och jag har sagt det förr, det är nog dags att köpa en ny.
 
Jag hade ondgjort mig över de små marskoreanerna som bort här under tangenterna och som skickar små kryptiska meddelanden till de olika enheterna som också bor här i apparaten. Jag vet att det inte är någon idé att ondgöra sig över döda ting, varav datorn är ett, men det kan inte hjälpas. Man köper en mackapär för X antal tusenlappar och då tycker jag att den skall hålla X antal år, inte bara fyra.
 
Bildresultat för datorer som kraschat
 
Något man kan lita på i alla fall det är saker man skapar själv. Bröd till exempel. För första gången på länge så bakar jag bröd idag och det blir snoddas på begäran. Roligt skall det bli att se slutresultatet när jag till slut kan lyfta plåten ur ugnen om cirka tio minuter. Men vad jag kan se genom glaset så artar det sig bra.
 
                               Bildresultat för snoddas
 
Annars hade jag tänkt mig en lugn lördag med bara lite sockstickning. Fram i eftermiddag får det väl bli lite middag också så idag blir det, också på beställning, kokt köttkorv med potatis och pepparrotssås. Efter en sådan mastig måltid behöver man ingen dessert så den hoppar vi över. Annars skulle man ju kunnat gjort en hallonpaj eller något annat gott till kaffet.
 
Bildresultat för hallonpaj
 
Visste ni att det är smågodisets dag idag? Jag hade inte heller vetat om det om inte dottern för en stund sedan kommit uppramlandes sömndrucken, genomförkyld och trött och kraxat fram "mamma, skall vi åka och handla idag? Det är smågodisets dag." Kan någon tro att detta barn fyller 24 om bara en vecka? Jag tror banne mig att barn är barn mycket längre nu för tiden för jag hör på mina arbetskamrater att deras barn är ungefär lika dana och då har de hunnit fylla 25, 27 och 28 år också. Hå hå ja ja, stackars oss föräldrar. Men jag skall inte klaga, hon hjälper till med mycket här hemma som jag slipper efter en arbetsdag och hon är understundom ganska rolig också.
 
                                      Bildresultat för dotter
 
Nu väntar ett melodikryss och bröden skall ur ugnen så jag tackar för idag och så får vi se om det blir något inlägg i morgon eller om datorn just nu drar sin sista suck.
 
 
Bildresultat för dra sin sista suck
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela