brittensvardag.blogg.se

Wow Lördag

Publicerad 2023-06-10 09:04:45 i Allmänt,

Egentligen är det rätt fantastiskt. Ja det här med kroppen. Man stänger av och faller ner i det som kallas sömn, en slags medvetslöshet, sedan med en kickstart så är man igång igen och livet går vidare. Har ni tänkt på vilken ynnest det är att det fungerar som det skall och att vi faktiskt vaknar och får uppleva en ny dag. En dag som meteorologerna har sagt skall bli solig och 25 grader varm.
 
                                 Cartoon Sun 551121 Vector Art at Vecteezy
 
Vad vi gör idag vet jag inte riktigt men jag vet vad jag gjorde igår. Vi var nere med en väldigt massa böcker, en uttjänt skottkärra och lite annat som hade gjort sitt hos oss och behövde göras om till något annat. Jag gick inte tomhänt hem för jag hittade två böcker jag inte läst. Så nu börjar jag samla igen så får vi se när det är dags nästa gång.
 
                                Fototapet Illustration av tecknad snigel Vector - PIXERS.SE
 
Idag är det Mördarsnigelns otursdag. Så vi får väl ge oss ut på jakt ikväll när skymningen faller eller så får vi vänta tills det regnar för varje dag kan vara den spanska skogssnigelns otursdag tycker jag.
Det är också Nationalbastudagen. Bada bastu skall vi inte göra fast lite så blir det i alla fall om det blir 25 grader varmt. För idag funderar vi på att ta bort grästuvor, grodblad, förgätmigej, maskrosor och allt annat som växer där det inte skall.
Världsstickningsdagen är det också. Det var länge sedan jag stickade något nu så kanske skall jag glänta på dörren där jag har alla garner och plocka fram en härva lovikkagarn och börja sticka på vantar som förhoppningsvis hittar ett par frusna händer framåt hösten eller vintern. 
 
                                Retro tecknade vinter vantar — Stock vektor #28779591 — Depositphotos
 
Men nu skall vi inte tala om det, det är något som kommer snart nog ändå. Nej vi koncentrerar oss på sommaren och njuter av solen men kanske helst i skuggan. Tänk på att dricka också. VATTEN! Nu är det hög tid att tillämpa det jag lärde av en läkare för 40 år sedan. Drick en deciliter vatten före och efter allt du gör. Börja redan innan du går upp helst. Drick ett par munnar vatten, mer blir det inte av en deciliter, sedan kan du gå upp. Själv gör jag inte så men jag får i mig minst en och en halv liter vatten under dagen i alla fall. Det konstiga är att fast jag dricker ett glas vatten det sista jag gör innan jag lägger mig så vaknar jag inte och måste upp för det. Det betyder förmodligen att jag behövde vattnet.
 
                                Halvtomt eller halvfullt, SKL? – Chefsblogg
 
Jag sitter här och funderar på vad vi skall ha till middag. Jag önskar att man inte behövde äta middag för det är jobbigt att både laga och äta varm mat. Så jag får höra med maken vad han kan tänka sig. Själv hade jag gärna ätit en sallad. Gärna med kyckling och majs men inget av det äter Maken så vi får se vad det blir så småningom.
 
                                   Illustration av söt kyckling tecknad — Stock Vektor © hermandesign2015 ...
 
Det var väl allt för idag. Jag önskar dig en fortsatt fin och bra dag så hoppas jag vi "ses" i morgon också. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela