brittensvardag.blogg.se

Blåsig söndag

Publicerad 2024-04-14 08:13:39 i Allmänt,

Men det är i alla fall uppehåll och man får vara tacksam för det lilla. Vad skall jag berätta om idag då? Tja jag vet inte så noga men jag kan ju börja med att tala om att Maken sågade upp fem stammar till kubbar igår och att jag klöv två. Det tar mycket längre tid att klyva, så idag när det är söndag så vill han inte använda motorsågen, utan vi skall hjälpas åt med klyvningen. Kanske hinner vi med en kubik eller så. På två dagar har jag bara hunnit med en och en halv men vi har i alla fall börjat. Kanske och förhoppningsvis hinner vi färdigt till första juni, det är i alla fall ett mål vi har. Bara stammarna bli uppsågade så kan vi ju klyva i lugn och ro sedan. Ved till nästa vinter har vi redan. 
 
                                         Sad and Unhappy 3d Character Having Stress Stock Illustration ...
 
När jag är därnere i min ensamhet och klyver så går tankarna lite hit och dit. Det är middagsmat för veckan som kommer, det är väder och det är fågelkvitter. Jag tänker också på vårt liv tillsammans. Vad mycket roligt och trevligt vi haft tillsammans. Faktum är att jag minns inga hårda ord oss emellan. Inga ord vi ångrar, nu kan jag inte svara för Maken men jag kan inte minnas några. Lite missnöje har väl läckt ut men inga regelrätta gräl. Vi har nog haft tur. Men så har vi ju gjort allt tillsammans genom åren. Det enda som har skilt oss åt är jobben men tillochmed samma arbetsgivare har vi haft under åtta år. Han på lagret och jag en trappa upp på administrationen.
 
                                  白色背景下的三个搭着肩膀的3D模型小人图片下载 - 觅知网
 
Som jag sitter där och funderar så tänker jag, vad är att lyckas i ett äktenskap? Är det mycket pengar? Är det lyx? Är det överflöd? Nej inget av det ger lycka. Snarare tvärt om tror jag. Jag tror att lite mindre pengar ger bättre sammanhållning, Man har helt enkelt inte råd att förverkliga sig själv, något jag tror söndrar många förhållande. Vi har inte varit på gym varsin dag, istället har vi tagit en gemensam promenad och i yngre år var vi faktiskt ute och sprang lite men det var inte så roligt så det rann snart ut i sanden. Vi har inte träffat olika vänner på varsitt håll. Vi har tagit bilen och åkt ut tillsammans. Vi har stannat till på ett fik och kommit i slang med folk som har haft ungefär samma intresse och där har vi funnit nya vänner. Jodå, jag har varit på symöte när inte Maken varit med och jag har varit på kurser på kvällarna, men det har varit när han jobbat sent eller önskat se en match på TV. 
 
                                       Solom | Figurer tillsammans frilagd
 
Vi är också väldigt noga med att tala om att vi älskar varandra. Vi ser åtminstone till att kramas varje dag. Nu är det så att Maken snusar så jag väljer bort pussarna. I alla fall när han har snus inne. Och som ni kanske märkt gör vi fortfarande saker tillsammans. Genom att ha en gemensam historia så bygger man band, sten för sten  så att säga bygger vi vårt förhållande. Ungefär som en byggmästare bygger ett hus. En bra och stabil grund, täta väggar med fönster vi kan se ut igenom. En stadig dörr vi kan gå ut och in igenom. Och till sist ett tak som skyddar oss mot regn och stormar.
 
                                      Bygga hus: En komplett guide (pris, regler, process)
 
Ja så har vi det i vår lilla värld. Tänk så mycket ni nu har fått reda på om min vardag. Ledordet för dagen är TILLSAMMANS. Ja det var vad jag hade idag. Ta vara på det liv du har, du kan inte få det i repris i alla fall inte i detta livet så gör det bästa av det. Var nu rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
               Två söta björnar — Stock Vektor © Reginast777 #90118404
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela