brittensvardag.blogg.se

Brr

Publicerad 2024-04-22 07:48:19 i Allmänt,

Nu kan vi väl det här eller? Tre minusar när man går upp den 22 april det är minst tre minusar för mycket, nästan så det är tre plussisar för lite också. Nog skulle man kunna förvänta sig ett par tre pusgrader på morgonen nu? Det tycker i alla fall jag.  Men man får väl vara tacksam för att solen skiner i aslla fall. Det ger i alla fall el till det vi använder på dagen. 46,7 kWh gav våra paneler igår och jag tror inte att vi gjorde av med så mycj´ket trots att jag klöv en kubik ved igår också. Maken fick stapla det hela. Nu hade han ju både den kubiken jag klöv i lördags och så kubiken jag klöv igår.
 
                                       Nya krav från EU gör det dyrare att elda med ved - P4 Västerbotten ...
 
När vi nu talar Kwh så kanske vi skall ta elpriset idag. Eller skall jag låta bli kanske för den är riktigt dyr idag. Över en krona fast egentligen två med skatter och avgifter på det. Som högst går den mellan åtta och nio ikväll, då kostar en kilowattimma två kronor eller tre med tillägget. Det är åt helsicke för mycket om ni frågar mig. Jag tycker att en och femtio som det är just nu är för mycket också, tur att datorn är laddad i alla fall. Men jag skulle behöva ladda mobilen, det är bara 12 % kvar på den men det får vänta tills efter tio då priset går ner under en krona. Då står också solen som högst och panelerna ger maximalt.
 
                                     Bloggprofilen valde solceller från Solkraft Sverige
 
Nu skall jag berätta vad vi skall göra idag. Om Makens höft inte gör för ont så skulle jag tro att han fortsätter såga kubbar. Jag skall i alla fall fortsätta klyva. Till middag får Maken blodpudding för det längtar han efter och jag har tagit fram en kycklingfilé som jag skall äta tillsammans med en sallad. Jag fick lite ris över igår så det åker ner i salladen också. Det blir bra. Vän av ordning säger att man inte skall äta det där riset men det var så lite kvar, bara ett par matskedar så det åkte in i kylen när det var varmt så det kyldes ner riktigt fort.
 
                                          Kycklingsallad med avokado och dressing
 
Ja det var vad jag hade idag. Nu får ni ha det så bra och vara rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
            Två söta björnar — Stock Vektor © Reginast777 #90118404
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela