brittensvardag.blogg.se

En onsdag, den 15:de för året.

Publicerad 2024-04-10 08:03:51 i Allmänt,

Jodå, så är det, jag har räknat så det stämmer. Det skulle kunna varit den fjortonde fast det är vecka femton men vecka ett började på en måndag i år så därför stämmer det. Blåser gör det också, väldigt mycket därtill så då borde elen vara billig, är den det tro? Jodå, 1,5 öre i hela landet. Högst är priset mellan åtta och nio, då ligger det på 22 öre men den timman kan man ju stänga av i princip allt bara för att visa att man har koll.  Efter klockan tretton har vi minusel resten av dygnet så då kan du brassa på allt du har, diskmaskin, radio, TV, tvättmaskin torkskåp och dammsugare. Behöver du så släng på spisen med ugn och allt så har du klargjort att du har koll.
 
                        Kålpudding – grundrecept - Recept | Arla
 
Vad gjorde vi då igår, Jag startade med en promenad och en bit in på förmiddagen vaknade Maken och var pigg och alert så efter avslutad frukost så tog han på sig och gick ner och tankade sina motorsågar och började såga kubbar. Så efter en halvtimma gick jag ner och hämtade skottkärran och hämtade kubbar som jag bar in i lillastugan där jag klöv. Så en halv kubik hann jag med innan regnet kom och det sög lite i magen. Då plockade vi ihop grejorna och gick upp och åt lite. Jag åt en skål yogurt med jordgubbar och en skiva rågbröd samt en halv fralla med baconost på. Det var jättegott. Tänk årets första jordgubbar, de här var spanska och inte alls lika smakrika som de svenska brukar vara men helt ok om ni frågar mig. 
 
                                  5 fakta om jordgubbar | Aftonbladet
 
Sedan beslutade vi att det räckte för idag, så maken gick och lade sig och vilade höften som han har lite besvär med och jag tog ytterligare en promenad. Det känns att man är ovan nu för tro det eller ej men jag har lite träningsvärk i högra handen. Nej inte i handleden utan mer i fingrarna och mellanhanden. Inte värre än att jag kan skriva men det känns. Det blir så när jag greppar över kubbarna och hjälper maken med att lyfta över och rulla stammarna till ett bra sågläge.
Åt gjorde vi också, middag alltså och då blev det precis som jag sade, stekt vittling, potatis och en sallad.
 
                                    Kan vara en bild av lutfisk
 
Idag funderar jag på om vi skulle ta och äta lite kålpudding, det är gott. Med potatis och sås och kanske en sked lingon till det. MUMS! Så får det bli. Men det blir inte förrän efter klockan fyra i eftermiddag så innan dess får jag väl äta som jag brukar havregryn och kallt vatten som får stå till sig en stund, en morot, någon frukt och ett glas kallt citronvatten. Till lunch blir det yoghurt, ett äpple och kanske en knäckemacka med lite ost på och kanske lite tomat och paprika också för det har jag. Sedan blir det middag! God kålpudding, det är ju så himla gott! Sedan blir det ett par morötter och kanske en klementin fram i kväll vid TV:n. Eftersom det är lillelördag skall jag unna mig ett par lakritsbåtar också. Det kan bli tio också om det vill sig.
 
Ja det var väl vad jag hade idag. Nu får ni ha det så bra, vara rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
 
              Nalle Puh - Timeline Photos | Facebook | Nalle puh, Kram, Ior
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela