brittensvardag.blogg.se

Fredag

Publicerad 2024-04-19 08:33:01 i Allmänt,

                                                Morden på Mörkö - Lind & Co
 
Idag är jag sen igen. Jag har svarat på två messengermeddelanden, jag har gjort mig två muggar te, först en (som jag drack upp) och sedan en till som jag nu har vid min sida och så har jag läst ut boken jag höll på med. Vem var mördaren? Var det prästen eller var det särlingen som bodde uppe i skogen? Nej, ingen av dem för det var slottsfrun. Hon gjorde det för att hämnas på dem som hon ansåg var skyldiga till hennes brors död i tonåren. Vad boken hette? Morden på mörkö hette den men nu vet du hur den slutade så det är ingen idé att du läser den nu. 
 
Idag har vi samma elpris i elområde 1 till 3. Snittpriset blir lite drygt 63 öre. Ni i område 4 får tyvärr betala fem öre mer. Men elpriset blir inte lika högt som igår i alla fall. Högsta pris idag har vi mellan åtta och nio, då får vi betala 91 öre ungefär. Det är 20 öre mindre än igår i alla fall. Högsta priset ikväll infaller mellan 18.00 och 20.00 så priset är 70 öre.
 
                                          Fruktkorgar - Frukt Stockholm
 
Vad gjorde vi då igår? Tja först och främst fick Maken sova så länge han ville och det blev till halv elva. När han gjort sig i ordning så åkte vi och handlade. Vi passade på att köpa lite småsaker till lilla mamma också för vi åkte dit på en liten fika när vi ändå var ute och åkte. Vi handlade inte så mycket. Bara potatis, morötter, gurka, tomater, paprika, purjolök, rädisor, apelsiner, mjölk och filmjölk, havregryn och bubbelvatten. Men nästan 500 kronor gick kalaset på. Nu för tiden är det inte roligt att handla, allt har blivit så dyrt. Man tänker sig för två gånger innan man stoppar ner en köttbit i vagnen och jag tittar allt som oftast effter extrapriser. Väljer jag tomatar så tar jag den sorten som är billigast. Det stämmer inte alltid överens med de jag vill ha men duger om jag skär ner dem till sallad.
 
Igår gjorde jag i alla fall ugnspannkaka. Jag behöver använda upp äggen jag har i kylen innan de blir för gamla. Men vad vi skall äta idag vet jag inte riktigt. Maken sade att han ville ha blodpudding och det får han så gärna men det vill inte jag ha så jag funderar på vad jag skall ta. Kanske steker jag upp en kycklingfile och tar lite sallad till bara, det duger gott.
 
                                     Sallad med grillad kyckling och avokado - GI Medelhavskost Paleo LCHF ...
 
Vad vi skall göra idag är givet. Det blir ved idag också. Nu måste jag klyva undan lite kubbar så maken kommer åt att såga fler. Men det tar på högen därnere. Mer än hälften av stammarna är uppsågade men tyvärr har jag bara hunnit klyva ungefär tre. Men kanske får vi gjort lite idag om jag kommer igång skapligt tidigt. Jag skall gå ner och börja när jag är klar här. 
 
Ja nu har jag inte mer idag. Ni får ha det så bra. Vara rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen.
 
Kramiz.
                Nujen anmäld av granskningsnämnden | Özz Nujen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela