brittensvardag.blogg.se

Godmorgon

Publicerad 2024-04-06 08:44:07 i Allmänt,

...eller är det godmiddag för dig nu. Vilket som helst, Kanske är det till och med eftermiddag eller kväll.  Jag hoppas du sovit gott och att du mår bra för det unnar jag dig. Jag sover gott och mår bra och det gör de närmsta också fast Dottern håller nog på att bli utbränd för jösses vilket tempo hon håller, hon skulle behöva lära sig mindfulness. (Det var länge sedan jag talade om det nu, minns ni?). Det var det där om hippokampus som ligger däruppe i hjärnan och skvalpar runt och det där nystanet som är amygdala. Som skall vara löst nystat för att hippokampus skall må bra. När det där nystanet som jag kallar för amygdala drar ihop sig av stress, rädsla och andra negativa känslor, då stelnar hippokampus, drar ihop sig och kryper undan och gömmer sig. Summan? Ja du mår inte bra i alla fall.
 
                                        Moimukulatt: mycket att göra...
 
Vad gjorde vi då igår? Tja inte så mycket, medan Maken sov tog jag mig en uppfriskande promenad och hemma igen så åt jag min skål med havregryn och vatten och en morot. Sedan bytte jag om för nu var Maken vaken också och vi åkte och handlade. Men kan ni tänka er, det gick inte på en tusenlapp. Jag skulle kunna skoja och säga att det gick på två men det gick faktiskt bara på en halv. Men fyra tunga kassar hade vi med oss hem. Det enda jag köpte som inte var på extrapris var det där medlet vi gör rent spisen med samt mjölk och fil. Allt annat var det röda lappar på, jag älskar röda lappar. Men jag köper bara det jag behöver och skall ha. Så det blev äpple, morötter, yogurt, bubbelvatten, och knäckebröd. Ja just det lite citroner också. Men vad jag ljuger, jag tog en titt i kylskåpet och jag köpte ju bananer också och blodpudding samt 4 burkar med kattmat. Kattmaten och blodpuddingen var det extrapris på.
                                              Signex Shop - Infoetiketter, Extrapris röd 23x36 mm
Vad skall vi då göra idag då? Tja, jag vet inte så noga, vi har inget planerat. Jag vet inte ens vad vi skall ha till middag men jag funderar på fisk, stekta fiskburgare, potatis och en god remoulade skulle väl vara bra med en liten sallad eller rivna morötter till. Så får det bli tänker jag. Sedan kommer jag nog att läsa ut boken jag håller på med och kanske börjar jag på en ny. Ett Melodikryss skall väl också hinnas med och en promenad.
 
                                       Bildresultat för mycket att göra tecknat
 
Ja det var det om detta nu har jag nog inte mer om vi inte skall ta elpriset, Ska jag? Ok, jag är själv nyfiken. Det är detsamma som igår ungefär fast ni i elområde 4 får 2 öre lägre snittpris. Nu får ni ha det så bra, vara rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
              Tecknad Film Som Kramar Par Vektor Illustrationer - Illustration av ...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela