brittensvardag.blogg.se

Redan tisdag!

Publicerad 2024-04-09 08:21:00 i Allmänt,

                                       Sol Animado Desenho De Caricatura Sol Png Realpng | Images and Photos ...
 
Måndagen tillbringade jag mest i en bil av något slag. Först 40 minuter i Makens Sedici, sedan 20 minuter i Dotterns Punto. Därefter en promenad över till Dollarstore där jag handlade för 207 kronor. Bästa köpet var kattmat och en pressening till vedboden. Sedan tillbaka till bilen och 20 minuter i den tillbaka till dottern. Sedan blev det 20 minuter i Sedicin och en femminuterspromenad medan vi väntade. När bilen fått sina sommardäck åkte vi hem igen så då var det 40 minuter i Sedicin igen. Väl hemma gick jag in och fixade lite mackor och nytt te i min termosmugg, En sockerfri Cola till Maken. Sedan tog vi min Clio till Skene så det var 40 minuter i Clion. Där fick vi vänta lite så jag tog en ny sväng till Dollarstore för att köpa C4 - kuvert till Dottern. Hade tur att de kom med en pall kaffe som de sålde tre paket Gevalia för en hundralapp. Man fick i och för sig bara ett köp men man får vara tacksam för det lilla. Sedan tillbaka till däckverkstan där jag hann med en femminuterspromenad till. Sedan var det 20 minuter bort till dottern och fem minuter till bilfirman som fick visa hur man kallibrerade däcken och ändrade klockan, så nu kan vi det. Sedan hade vi 40 minuter hem igen i bilen. Väl hemma var det dags att fixa lite mat. 
 
                                       Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
 
Det blev som jag sade, stekt potatis och jag värmde på blomkålen som var över sedan i söndags. Men efter det tog vi fullständigt slut. Så igår blev det bara lite drygt 5000 steg. Men jag är nöjd med det för det är väsentligt många fler än när jag jobbade, de dagarna kom jag bara upp i 5-700 steg.
 
                                          Stop Clipart Cartoon - Clipart Of A Girl Walking , Transparent Cartoon ...
 
Vad vi gör idag är inte alldeles bestämt men förmodligen går vi ner och sågar kubbar och klyver lite ved. Men först skall jag ta om hand det jag tvättade i söndags och vika ihop det och lägga in på sin plats. Men det kan komma något annat emellan så jag lovar inget bestämt. Men till middag blir det stekt vittling och potatis, kanske resten romouladen jag hade i lördags. Lite morötter skall jag riva eller kanske skala och slanta och koka lite snabbt. 
 
                                     our cod in parsley sauce - Picture of The Begelly Arms, Begelly ...
 
Men någon gång när jag precis somnat vaknade jag av att det regnade väldigt så jag hoppas att det inte kommer mer för idag vill jag vara ute och njuta av vit- och blåsippor samt alla påsk- och pingstliljor som nu står i knopp och blom.Tulpanerna börjar också knoppas så en vecka sol så blommar kanske de också men det är väl att be om för mycket skulle jag tro.
 
                                   Tulpaner – sex misstag som dödar tulpaner | Aftonbladet
 
Elen är dyr idag också. Elområde 1 och 2 får betala 51 öre, vi i trean får betala 52 öre och ni i område 4 får betala 58 öre. Detta är ett beräknat snittpris sett över dygnet. Sedan får ni lägga på drygt en krona för skatter och avgifter också. Högsta pris idag har vi precis passerat, då fick vi betala 99 öre. Högsta pris i eftermiddag blir mellan 18.00 och 19.00 då priset är 58 öre. Men vi gör som vanligt och är elsmarta så långt det går och så mycket solpanelerna ger.
 
                                    Tom plånbok fotografering för bildbyråer. Bild av stängning - 17434127
 
Ja det var väl vad jag hade idag. Nu återstår det bara att önska er en fin och bra dag. Var rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
              Image du Blog pussycatdreams.centerblog.net (med bilder) | Tecknade ...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela