brittensvardag.blogg.se

Så blev det fredag

Publicerad 2024-04-12 08:24:34 i Allmänt,

Veckorna går så fort så fort. Men summerar man veckan så har den innehållit en hel del. Vi har varit iväg och bytt däck på tre bilar, Jag har klyvt ungefär en kubik med ved, Maken har sågat upp 20 meter stammar til kubbar, jag har kört en maskin tvätt och Maken har strukit fem skjortor, Jag har dammat, dammsugit och våtdammat golven, och igår var vi och handlade. Därtill har vi ätit god och närande mat hela veckan och så här långt har jag gått cirka 30.000 steg, detta räknat från i måndags. Vad vi gör idag, vet jag inte riktigt men blir det uppehållsväder sågar Maken kubbar kan jag tro och jag kommer att klyva kubbar. Även om det blir lite regn kommer jag att klyva, det vet jag. Det är riktigt roligt skall jag säga, roligast är det när man har klyvt några kubik så det syns när man staplat upp det.
 
                                     Mitt liv - min vardag
 
Igår blev det ost och broccolisoppa igen. Jag vet att jag talade om andra soppor men egentligen var det meningen att vi skulle haft en köttfärssoppa för det trodde jag att jag hade färdigt i frysen men jag hittade den inte så jag mindes väl fel. Men ost och broccolisoppa hittade jag och nu blev jag av med den burken ur frysen. Det är också skönt. Idag skall vi ha lasagne och en sallad. För när jag letade efter köttfärssoppan så hittade jag en burk med lasagne så det fick det bli idag. Det här med ha en frys är fantastiskt, tänk att kunna spara rester av mat så man slipper slänga något. För slänga mat det tycker jag INTE om. Jag tar tillvara på nästan allt. Kaffesumpen får bli jordförbättring, i komposten hamnar bara skal, framför allt skal av citrus och bananer. Men mycket av citrusskalen lägger vi under Rhodedendrorna för de uppskattar de sura skalen. Men nu har de fått skal sedan i november så nu räcker det nu hamnar resten i komposten. Tillsammans med maten som katterna ratar. Det enda jag inte tar tillvara vilket kanske är resursslöseri, är potatis och morotsskal, så det hamnar också i komposten. 
 
                                     Fenomenala maskar i trädgården - Sara Bäckmo
 
Hur står det till med elpriset idag då? Blåser gör det inte så nu får vi väl betala en 50-öring eller med igen. Jag får nog ta och kolla. Nu skall jag berätta, elområde 1-3 har samma genomsnittspris idag. Knappt 27 öre medan område 4 har ett snittpris på drygt 27 öre. Det skiljer ett halvt öre vilket är försumligt. Priset har stigit sedan klockan 04.00 med en tioöring och ligger nu på 75 öre och kommer att stiga med ytterligare ett par öre mellan nio och tio. Sedan sjunker priset ett par timmar till nästan noll mellan 14.00 och 16.00 för att sedan stiga igen men då är toppriset nästan fyrtiofem öre och efter klockan 19.00 sjunker priset igen till cirka sex öre klockan 23.00. Idag har vi alltså ett elpris som hoppar både upp och ner och är svårt att passa in om ni skall göra något elkrävande.
 
                                         Pengar Flyger I Väg Från Affärsman Vektor Illustrationer - Illustration ...
 
Ja det var vad jag hade idag. Nu skall jag ta mig en promenad för någonstans för längesedan läste jag att man brände flest kalorier på fastande mage och nu har klockan precis passerat åtta och frukost äter jag klockan halv tio. Så jag hinner gå backen upp och ner en gång. Var nu rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
                Gulliga nallar som kramas (427264312) ᐈ Köp på Tradera
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela