brittensvardag.blogg.se

Så var det lördag

Publicerad 2024-04-13 09:01:21 i Allmänt,

Altandörren står lite på glänt så kissekatterna kan gå ut och in som de behagar. Det är grått ute men det regnar inte just nu i alla fall men det skulle kanske komma en skvätt om den inte redan seglat förbi förståss. Jag lade mig sent så jag vaknade sent. Efter morgonens tvätt och tvagning var det dags för en kort promenad bort till brevlådan för jag hade fått meddelande om att jag hade fått en försändelse jag inte ville skulle ligga men det fanns inget, så det kommer nog på måndag.
 
                              Paket Versand - Bilder und Stockfotos - iStock
 
Men nu sitter jag här och skriver. Men vad jag skall skriva om det vet jag inte riktigt. Vi gjorde inget speciellt igår. Jag gick mina små promenader såklart men i övrigt gjorde jag inget. Jag inte ens lagade middag för vi hade lasagne igår och det hade jag varsin bit i frysen. Men jag skar en sallad till mig. Maken ville inte ens ha en tomat så jag får tydligen behålla alla grönsaker själv numera till och med de röda. De gula tycker han inte om, majs och gul paprika, gula tomater är det samma sak med. Han säger att de smakar lite unket. Det tycker inte jag, tvärt om faktiskt, lite mildare men också med en fräschare ton.
 
                                     Gula Frukter Och Grönsaker På Turkosen Träbakgrund Färgrik Festlig ...
 
Blir det skapligt uppehållsväder idag skall Maken såga kubbar och jag klyver väl som vanligt. Men jösses! Jag har ju glömt sätta på radion, då missar jag ju "Ring så spelar vi", det får jag fixa.
Sådär då är ordningen återställd. Jag passade också på att fylla på min vackra blå mugg med te. Se där, här kommer Maken! Så här tidigt? Det måste väl vara katterna som väckt honom. Jodå, så var det, de vill ha mat och då fick jag uppdraget att beställa mer också. Så då vet jag vad jag har att göra när jag är klar här.
                                        Kattmat 40-pk | Portionsförpackningar | Sheba | Jula
Till middag blir det en stekt fläskytterfilé med en vanlig brunsås, potatis och kokt blomkål.
Nästan vindstilla är det, ändå är elpriset lågt i område 1-3, snittpriset är cirka fem öre. Men ni i område fyra får betala mer tyvärr. Nästan tio öre men det är ju också lågt. Så ni går kanske inte under ekonomiskt för det. Högst är priset mellan 18.00--23-00 idag då betalar vi nästan 30 öre. Men i gengäld har vi ett rejält minuspris mellan tio och sjutton. Som lägst blir det nästan minus 40 öre.
 
                                     Bild på Svenska pengar (EI3U8T): Royaltyfritt foto | Bildbyrå Pix Gallery
 
Ja det var vad jag hade idag. Tunt som vanligt så här års men snart skall vi ut och åka och då får jag lite att berätta om. Men nu får ni ha det så bra och vara rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan. 
 
Kramiz
            Visa källbilden
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela