brittensvardag.blogg.se

Så var det måndag

Publicerad 2024-04-08 08:00:00 i Allmänt,

Fint väder är det och redan åtta grader varmt. Det gillar jag. Mycket. Idag skall vi se till att Makens bil får sommardäck och sedan blir det Dotterns bil också när vi ändå är borta i Skene.
 
                                  Explore 178+ Free Smiling Sun Illustrations: Download Now - Pixabay
 
Men nu skall jag berätta vad vi gjorde igår. Maken gav fåglarna och kissekatterna mat sedan tog han in en kasse ved. Under tiden satte jag på en maskin tvätt och bara för att jag fick lust så bakade jag ett par limpor också. Jag tog en riktig långpromenad också så drygt 10.000 steg blev det igår. Jag är riktigt stolt. Lite stel i knälederna är jag men de gör inte ont i alla fall så då fortsätter jag att gå idag fast det blir nog inte så mycket som igår, det hinner jag nog inte när vi skall ut och åka.
 
                                  Kan vara en bild av rågbröd och baguette
 
Men jag gjorde fel igår när jag lagade maten. Jag gjorde ju strimlad biff med grönsaker och till det skulle jag haft ris. Men jag började med att skala av en morot och tog hand om det halva blomkålshuvud jag hade i kylen. När jag höll på där och ansade och skalade så blev det så att jag skalade av ett par potatisar också. Det kom jag inte på förrän potatisen var nästan färdigkokt. Men jag frågade Maken om jag skulle koka ris men han sade att det behövde jag inte. Efteråt sade han att det gick nästan lika bra med potatis men nästa gång ville han ha ris. Det förstår jag. Men jag får nog säga att det gick riktigt bra att äta blomkål och morot till. 
 
                                  Kan vara en bild av biff, ossobuco och snabbstekning
 
Nu har jag ju en massa kokt potatis kvar så idag får jag steka lite av den och så serverar jag korv till det. Maken kan få ett stekt ägg också om han vill. Jag äter nog upp lite slattar av grönsaker jag har i kylen. Det finns både kalla och sådana som bör värmas lite försiktigt. Kanske tar jag fram lite chili con carne också men det får jag se.
 
Idag har vi i elområde 1-3  samma genomsnittspris. 43 öre medan ni i område 4 får betala 70 öre. Så idag blir det vare sig tvättat eller bakat. Från klockan sju i morse till midnatt ligger priset ganska stadigt på 55-60 öre. Hur går det då ihop med snittpriset? Jo för fram till klockan fyra i morse var elpriset bara tre öre, det är det som drar ner snittpriset till 43 öre.
 
                                    Curlingsten Fotografier Fotografier, bilder och bildbanksfoton - iStock
 
Vi får ju gratulera det svenska curlinglaket också som tog guld igår. De är fantastiska men jag missade finalen men såg de sista stenarna i efterhand och det var spännande trots att jag visste resultatet. 
 
Nu har jag inte mer idag. Jag skall ta mig en promenad och lyssna på fågelsången. Var nu rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
               Hubert Kramar Death Fact Check, Birthday & Age | Dead or Kicking
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela