brittensvardag.blogg.se

Så var det redan onsdag

Publicerad 2024-04-24 07:59:31 i Allmänt,

                                Tacksam – Barncd 26 - Barn, Bokrea, Julpriser, Kids Club, Musik ...
 
Grått är det utanför mitt fönster men det må vara hänt, det är ju inga minusar i alla fall. Man får vara tacksam för det lilla. Men jag är faktiskt tacksam för så mycket mer. Jag har tak över huvudet, jag har mat och kan äta mig mätt varje dag, jag har min livskamrat hos mig, jag har min lilla Mamma i Mölnlycke och hon är också i god vigör, Och till sist, jag har Dottern och hennes sambo i Kinna. De har fasta anställningar inom brancher som väl aldrig försvinner. Jag skall väl inte glömma mina pälsklingar heller som får mig att må så bra.
 
                                 690 Må bra idéer i 2021 | inspirerande citat, citat, citat livet
 
Igår gick vi ner för att såga kubbar och klyva lite. Det blev lite för motorsågarna krånglade för Maken. Då sade jag till honom att vi inte skulle göra mer för det var nog inte meningen att han skulle såga igår. Men en halv kubik fick jag klyvt i alla fall. Det är inte mycket men det är det mindre i alla fall.Nu fick han slipat kedjan på Husqvarnan så den tar igen men den andra, tjeckiska motorsågen fick han inte ordning på, det är något med kastskyddet som hakat upp sig, kanske har något gått sönder för kedjan går inte runt. Jag skall ringa till firman som sålde maskinen och se om det finns som reservdel annars får jag avblåsa köpet av kedja så får han köpa en ny maskin istället.
 
                             Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
 
Igår åt vi stekt vittling, det var så gott. Den där lilla torsksläktingen kan man ju äta bara. Det mjälla fina och vita köttet är ju så gott men bara lite citron på. Man behöver inte ens potatis men det får man äta för att bli mätt. Jag åt såklart mest sallad till. När man har så fräscha och fina grönsaker är det så gott. Idag har Maken önskat pannbiff med lök så det skall jag göra lite senare. till det serverar jag potatis och sås, jag funderar på att lägga in lite gurka också. Men det är absolut inte säkert, jag kanske öppnar en gurkburk istället. Det funkar bra med smörgåsgurka på burk också.
 
                                  Hannas kokvrå: Pannbiffar med glaserad lök
 
Ja elen är väl inget att tala om heller, den är dyr som vanligt. Drygt en krona i hela landet i genomsnitt. På det skall läggas en dryg krona på skatter och avgifter också. Men det finns två toppar du kan undvika, Den första är nu, mellen sju och nio när elen gostar drygt 1,50. Nästa topp infaller mellan sju och tio ikväll men då är priset 1,70 SEK. Skall du göra något elkrävande så passa på mellan 12.00 och 16.00 för då är priset under en krona. Jag hoppas såklart på att våra solpaneler skall ge såpass mycket att det räcker till att driva våra frysar och kylar och därtill att jag kan använda spis och vattenkokare där behov finns.
 
                                 Gamla elledningar i hemmet är farliga - Elinstallatören
 
Ja det var väl vad jag hade idag, Nu skall jag dricka upp det sista av teet jag har i min vackra blå mugg, det är apelsin och ingefära, och sedan fylla den med ett te som smakar av tropiska frukter. För dig som undrar, nu är mitt lager av teer som Särgårdsdröm, Varma Vindar, Vinternatt och Sommarvind slut så nu har jag köpt påste ett tag tills jag får tag på te till ett bra pris. Jodå, så gör vi, vi köper bara te och kaffe till extrapris. Men då köper vi så vi klarar oss tills nästa gång det är extrapris.
 
                                  Tea vs Coffee - Which is Healthier? | BrightHealing.com
 
Nu får ni ha det så bra, vara rädda och er och varandra så ses vi här imorgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
                 Jardin étreignant Animal Statue polyrésine Sculpture Figurine intérieur ...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela