brittensvardag.blogg.se

Lördag morgon

Publicerad 2024-06-15 08:29:45 i Allmänt,

                                        كارتون المناظر الطبيعية الحرة ، تحميل مجاني قصاصة فنية ، قصاصة فنية ...
 
Det är uppehållsväder, än så länge. Något regn kom inte igår kväll, jo det gjorde det men inget skyfall som de hade sagt på nyheterna. Nu har de ju sagt att det skall komma ikväll så vi får väl se hur det blir. Jag har inte planerat att vara ute i det ändå så för mig får det gärna regna. Inte skulle det göra då mycket om det blev skyfall heller eftersom vi bor nästan högst upp på ett berg. Det som kan rubbas är väl gruset på grusgången i backen upp till huset. Men å andra sidan växer det så mycket som inte skall vara där så det binder nog gruset samman.
 
                                    Ogräs i gräsmattan? Bra tips för att få bort ogräs | dinbyggare.se
 
Men det är ingen vidare värme tycker jag, igår fick vi plocka fram joggingbyxorna igen, det gick inte att ha schorts igår det var bara drygt 19 grader inne. Vi till och med tände i kamin ett par timmar. Det var skönt med lite värme.  Å så himla gott man sov. Så gott har jag sovit i natt och länge också. Men jag var också mätt och go när jag lade mig. Jag grillade varsin hamburgare igår kväll och det var jättegott skall jag säga. 
 
                                        Grillad burgare i briochebröd med chilimajo | ELLE
 
Men i övrigt gjorde jag inte så mycket. Inte tog jag fram snabeldraken men 150-200 plantor drog jag upp ur grusgången så böja på mitten fick jag göra i alla fall. Därtill var vi och handlade lite. Men jag sade att jag bara skulle ha jordgubbar och morötter, Maken fnös föraktfullt men, jag köpte bara morötter och jordgubbar. Sedan att Maken köpte bullar, det är inte jag orsaken till men det var gott för jag åt en halv. Resten paj åt vi upp också men den tog vi till middag som blev lite tidig. Idag blir det fisk.
 
                                         Dampet torsk i ovn med grøntsager - MADENS VERDEN | Opskrift ...
 
Kanke är det idag det händer att jag tar fram snabeldraken eller inte. Jag skulle inte tro det för det skall bli uppehåll på förmiddagen så då går jag nog hellre ut och fortsätter med att rycka ogräs ur grusgången. Maken talade också om att för första gången prova sin nya grenmotorsåg. Det skall bli roligt och se om den håller det den lovar. Den där lilla saken är så söt, liten och illande röd är den. Jag gillar det mesta som är lite mindre, så jag har en egen arsenal av tänger, hammare, sågar och filar. De hänger så fint på min alldeles egna verktygstavla. Saker jag samlat på mig för att jag faktiskt har använt dem. Jag har gjort smycken, jag har målat på porslin, virkat, broderat, stickat, bakat, gjort blommor av ståltråd och nylonväv.... Listan kan göras lång.
 
                                     Rydde hobbysaker? 4 hjelpespørsmål
 
Ja det var vad jag hade idag, nu återstår bara att säga tack för den här stunden. Om en timma blir det frukost men jag tror jag tar mig en promenad före den i alla fall. Ha nu en riktigt fin dag och var rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
                Fototapet Gullig tecknad mus • Pixers® - Vi lever för förändring
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela